Forum > Demolåtar
Under water - VERSION 2 - syntigt.
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.10.2007, 22:54:55 ---
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 18.10.2007, 00:00:07 ---Version 2 låter milt sagt excentrisk (jag får inte säga underlig, det är politisk inkorrekt har jag hört)
Version 1 låter bara platt. Fula defaultpreset-trummor, och allt som fungerar i dev versionen mixat låååångt i bakgrunden.
--- Slut citat ---
Excentrisk!! Hihi. Inte bra, däremot ganska dåligt eller? :P
--- Slut citat ---
Haha, har ver2 på repeat här, är det meningen att man skall lyssna på båda? :lol: Det ÄR på sätt och vis en aning excentriskt att lägga ut mer än 1 version av en låt. :)
Jag gillar synthversionen. Vette sjutton om det går att klaga på något. I och för sig skulle jag inte sätta på den här låten om jag fick gäster....
Jag återkommer när jag lyssnat på ver 1. Imorgon ;)
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 19.10.2007, 00:20:54 --- :lol: Elgitarrslutet påminner mig om den snabba fading man kunde på mellanvågslyssning vid en svagare radiosignal. Kul att lyssna på och trodde först att det var nåt av tbruce.
--- Slut citat ---
Jag bestämmer mig för att ta detta som en komplimang. :lol:
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.10.2007, 13:04:19 ---Jaha ja..
Då har jag lyssnat på 1:an..Faller mig helt i smaken.2:an alldeles för syndigt syntig för mig..Autouner och robot röster..Nää,det går inte hem i detta läger.Däremot denna Wersion,mest för gurorna,och lite för sången.
Skön låt,sången sågar jag.Om du tog i från tårna skulle jag digga.Men antagligen hade du lagt barnen,och då är det ju inte läge för sådan sång.Kanske skulle jag gilla det bättre om du höjde volymen på sången?.Prova det,du har ju tonsäkerheten men saknar attityden i uttrycket.
Lite irriterande tipp... tapp..ande highat lir..Ned med VOLYMEN på den.Kanske en shaker,modell plåt snusdosa fylld med sand - som komplement till den.
Inalles,bra jobb.Inte så oävet mixat.Grymt lirat som vanligt på "sträng bändars" prylen.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Hade nog inte lagt barnen utan försökte mig på nån slags nyanserad sång för en gång skull :o :o :o
Har inte bestämt mig om låten ska finnas i två versioner ännu.
Ver 2 är ute på remiss hos Emu. Får se vad som händer där. Min version 2 är lite av en stafettpinne till Emu.
Wernborg:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 21.10.2007, 15:52:13 ---Ja tycker det låter bra om båda versionerna kort sagt. Sången ska upp ganska mycket i den första bara i övrigt så är det GO på båda. Det blir lite väl mycket detaljsnack ibland faktiskt, jag tycker nog att när man ligger på den här nivån så får man ta det för vad det är. Det finns inga misstag eller fel i nån av versionerna utan det är nog så att vi helt enkelt tycker olika och jag köper lätt båda versionerna med förbehåll på sången som ska upp och fronta lite mer i den första.
Göran
--- Slut citat ---
Japp, var nog lite feg i sångmixningen där. Kan lätt hända när man kan texten och inte behöver lyssna efter vad som sjungs.
Tack.
Wernborg:
--- Citat från: 1up skrivet 22.10.2007, 20:01:25 ---Skön vocoder. :)
Lite mer reverb på trummorna, lite fetare ackord och någon kul pad som fyller ut kan det här bli kalas!
--- Slut citat ---
:D Tnx.
Emu, lite fetare ackord beställt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida