Forum > Färdiga produktioner
EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 28.10.2009, 18:49:50 ---Herrej-lar vad många ryggdunkar!! :P Det är den VÄRD! En verklig forumklassiker. Har fortfarande i färskt minne när du spelade pianointrot och den rysansvärda stämning det gav. Skulle du någon gång ha tid och ork vore en avskalad alternativversion vara väldigt intressant. -_- :D
--- Slut citat ---
Ja, kanske det? Piano och Hmike?
tack eq :)
--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2009, 19:00:04 ---Lyssnar på den strömmande från första inlägget. Tungt och skönt gung, kommer gärna upp på dansgolvet då dom spelar den här om jag är ute.
Egentligen skitskönt gung om man tänker efter. Ett munspel låter som en vailande tjej nånstans och HM låter som FZ ibland. This is da sjit!
--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast :) Kanske kunde skicka runt till olika klubbar`? :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.10.2009, 19:12:00 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 28.10.2009, 18:29:41 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.10.2009, 17:18:59 ---Hur kan man säga så?? Ingen låt?? Det är ju en blues för sjutton gubbar!!!! Om än i en modern och industriell tappnig gud ske lov för jag tycker klassisk blues är oändligt tråkigt. Men vad jag vet så handlar ju blues just om det som du nämner tidigare, om att jamma och improvisera och hitta nån form av känlsa. Och denna låt....för en låt är det...en av dom bästa om inte t.o.m den bästa på detta forum innhåller både jam och improvisation och en jäkla massa känsla som sen har satts ihop på ett helt makalöst bra sätt.
Ja ja........sånt e de!!
Micke
--- Slut citat ---
Jag är enig med dig, klassisk blues är oändligt tråkigt..
MEN, 90 talls drumloops och 80 talls gitarer som prydar den här bluesen är väl strängt talat inte moderne??
--- Slut citat ---
Hmmm, vad skiljer en 90-tals drumloop från en 2000-tals???....som en gammal synthare blir jag ju nyfiken. :unsure:
Gitarrerna har du väl lite rätt i....men jag skulle nog säga att dom låter mer 70 än 80 -tal......Fuzz-ljudet var inte så inne på 80-talet. Sen är det inte ljuden i sig som gör det modernt, jag menar du gör ju modern bluegrass men använder dig av instrument som funnits sen vem vet när....så det argumentet känns ju lite tunt. Det moderna kommer ju i soundet i att blanda ljud från så olika stilar och årtionen och sen våga göra en blues av det med risk för att bli halshuggen av bluespuritanerna och andra konservativa grupper samt produktionen och förmågan att tänka utanför boxen.
Det kanske inte går fram eller uppskattas av alla....men i min bok är det mumma :)
--- Slut citat ---
tack Jstone :)
Dessutom är det inga loopr, det är handknackade ;) hihi
90-tal vet jag inte egentligen, de ljud jag instpirerats av är alla från 2000talet.
:)
Wernborg:
--- Citat från: ydderF skrivet 28.10.2009, 18:29:41 ---90 talls drumloops och 80 talls gitarer som prydar den här bluesen är väl strängt talat inte moderne??
--- Slut citat ---
--- Citat från: ydderF skrivet 28.10.2009, 16:32:34 ---... jag tycker ju inte att det är nån låt!! :P
--- Slut citat ---
Vad är modernt?
Har du några tips på hur skulle vi gjort denna icke-låt modern?
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2009, 22:15:51 ---
--- Citat från: equality skrivet 28.10.2009, 18:49:50 ---Herrej-lar vad många ryggdunkar!! :P Det är den VÄRD! En verklig forumklassiker. Har fortfarande i färskt minne när du spelade pianointrot och den rysansvärda stämning det gav. Skulle du någon gång ha tid och ork vore en avskalad alternativversion vara väldigt intressant. -_- :D
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Den gåshud jag får nu räcker gott och väl men lekte lite med tanken... Tycker pianoriffet är det häftigaste jag har hört på jag vet inte vad och det försvann lite i megaproduktionen. Ts andramix låter mindre arenarock än vad jag kom ihåg och jag gillar det mindre rummet. Skulle vara intressant som sagt med kortare rock-/ bluescomboversion, trummor, bas, bluesgura, munspel, piano och sång men när du skriver "piano och Hmike" enbart slår det mig att det vore mest kärnfulla?
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 30.10.2009, 01:43:58 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2009, 22:15:51 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Den gåshud jag får nu räcker gott och väl men lekte lite med tanken... Tycker pianoriffet är det häftigaste jag har hört på jag vet inte vad och det försvann lite i megaproduktionen. Ts andramix låter mindre arenarock än vad jag kom ihåg och jag gillar det mindre rummet. Skulle vara intressant som sagt med kortare rock-/ bluescomboversion, trummor, bas, bluesgura, munspel, piano och sång men när du skriver "piano och Hmike" enbart slår det mig att det vore mest kärnfulla?
--- Slut citat ---
Ja, kanske det kan funka :) Får hitta nån som kan spela piano bra då, fär nuvarande spår är mest lixom komplement. Kanske kan kolla om man kan göra på något annat avskalat sätt... få se om det blir något :)
thnx :)
ydderF:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.10.2009, 19:12:00 ---Hmmm, vad skiljer en 90-tals drumloop från en 2000-tals???....som en gammal synthare blir jag ju nyfiken. :unsure:
Gitarrerna har du väl lite rätt i....men jag skulle nog säga att dom låter mer 70 än 80 -tal......Fuzz-ljudet var inte så inne på 80-talet. Sen är det inte ljuden i sig som gör det modernt, jag menar du gör ju modern bluegrass men använder dig av instrument som funnits sen vem vet när....så det argumentet känns ju lite tunt. Det moderna kommer ju i soundet i att blanda ljud från så olika stilar och årtionen och sen våga göra en blues av det med risk för att bli halshuggen av bluespuritanerna och andra konservativa grupper samt produktionen och förmågan att tänka utanför boxen.Det kanske inte går fram eller uppskattas av alla....men i min bok är det mumma :)
--- Citat från: Wernborg skrivet 29.10.2009, 20:59:52 ---Vad är modernt?
Har du några tips på hur skulle vi gjort denna icke-låt modern?
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Wernborg, Emu och Jonnerstone,
har ni hört utrycket " guys, find a room" ?
Det har ni gjort!! Kontrollrummet :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag forsöker igjen... Jag tycker inte ljud jag har hört i flera tiår är modernt.
Men igjen, inget galet med det..
Jonnerstone,
Jag har aldrig påropat mig att vara modern, ( såvidt jag vet ) och jag hatar ordet för det betyder ingenting.
Och det var häller inte jag som tog upp det!! Blädra lite tilbaks i länken..
Wernborg,
tja, ärstatta alt med en banjo?? ;) :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida