Forum > Färdiga produktioner
EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn
ydderF:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.10.2009, 17:18:59 ---Hur kan man säga så?? Ingen låt?? Det är ju en blues för sjutton gubbar!!!! Om än i en modern och industriell tappnig gud ske lov för jag tycker klassisk blues är oändligt tråkigt. Men vad jag vet så handlar ju blues just om det som du nämner tidigare, om att jamma och improvisera och hitta nån form av känlsa. Och denna låt....för en låt är det...en av dom bästa om inte t.o.m den bästa på detta forum innhåller både jam och improvisation och en jäkla massa känsla som sen har satts ihop på ett helt makalöst bra sätt.
Ja ja........sånt e de!!
Micke
--- Slut citat ---
Jag är enig med dig, klassisk blues är oändligt tråkigt..
MEN, 90 talls drumloops och 80 talls gitarer som prydar den här bluesen är väl strängt talat inte moderne??
Emulator:
divi: ja, jag kanske mest gör repetitiv musik? Jag får fundera :)
tack för lyssning (igen :D )
equality:
Herrej-lar vad många ryggdunkar!! :P Det är den VÄRD! En verklig forumklassiker. Har fortfarande i färskt minne när du spelade pianointrot och den rysansvärda stämning det gav. Skulle du någon gång ha tid och ork vore en avskalad alternativversion vara väldigt intressant. -_- :D
MaxB:
Lyssnar på den strömmande från första inlägget. Tungt och skönt gung, kommer gärna upp på dansgolvet då dom spelar den här om jag är ute.
Egentligen skitskönt gung om man tänker efter. Ett munspel låter som en vailande tjej nånstans och HM låter som FZ ibland. This is da sjit!
jonnerstone:
--- Citat från: ydderF skrivet 28.10.2009, 18:29:41 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.10.2009, 17:18:59 ---Hur kan man säga så?? Ingen låt?? Det är ju en blues för sjutton gubbar!!!! Om än i en modern och industriell tappnig gud ske lov för jag tycker klassisk blues är oändligt tråkigt. Men vad jag vet så handlar ju blues just om det som du nämner tidigare, om att jamma och improvisera och hitta nån form av känlsa. Och denna låt....för en låt är det...en av dom bästa om inte t.o.m den bästa på detta forum innhåller både jam och improvisation och en jäkla massa känsla som sen har satts ihop på ett helt makalöst bra sätt.
Ja ja........sånt e de!!
Micke
--- Slut citat ---
Jag är enig med dig, klassisk blues är oändligt tråkigt..
MEN, 90 talls drumloops och 80 talls gitarer som prydar den här bluesen är väl strängt talat inte moderne??
--- Slut citat ---
Hmmm, vad skiljer en 90-tals drumloop från en 2000-tals???....som en gammal synthare blir jag ju nyfiken. :unsure:
Gitarrerna har du väl lite rätt i....men jag skulle nog säga att dom låter mer 70 än 80 -tal......Fuzz-ljudet var inte så inne på 80-talet. Sen är det inte ljuden i sig som gör det modernt, jag menar du gör ju modern bluegrass men använder dig av instrument som funnits sen vem vet när....så det argumentet känns ju lite tunt. Det moderna kommer ju i soundet i att blanda ljud från så olika stilar och årtionen och sen våga göra en blues av det med risk för att bli halshuggen av bluespuritanerna och andra konservativa grupper samt produktionen och förmågan att tänka utanför boxen.
Det kanske inte går fram eller uppskattas av alla....men i min bok är det mumma :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida