Forum > Demolåtar

Asti - (You're drowning in your) Grief

<< < (2/4) > >>

spacetrucker:
Nu låter det perfekt fram till 02:18 där du sjunger oooo oooo ooo. Där hade jag lämnat bort knppgitarren och bara haft sång och syntslingan. Less is more. Sen kommer trummisen in och tar befälet, tyvärr :unsure:... men jo, detta är bara mina åsikter :D

//Space

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.06.2018, 08:28:35 ---Nu låter det perfekt fram till 02:18 där du sjunger oooo oooo ooo. Där hade jag lämnat bort knppgitarren och bara haft sång och syntslingan. Less is more. Sen kommer trummisen in och tar befälet, tyvärr :unsure:... men jo, detta är bara mina åsikter :D
//Space

--- Slut citat ---
Men då tyckte du i alla fall att drygt halva låten var OK!?  :)
Jag vill att det ska hända något i låten, så trummorna och övriga instrument i slutdelen vill jag ha kvar!
Annars blir det lite för tråkigt tycker jag, om det bara ska vara loopen, sång och pad i hela låten.
Den akustiska gitarren kanske ska bort, det är möjligt...
Tack för din uppföljande feedback Krister!
/Asti

spacetrucker:

--- Citat från: Asti skrivet 15.06.2018, 12:25:20 ---
Jag vill att det ska hända något i låten,...

--- Slut citat ---

Jag gillar låtar där det inte händer mycket.... min favorit är Klaus Schulze... han kan köra samma moll i 15 minuter utan att det händer så värst mycket.... utan att jag tycker det blir tråkigt :lol:

//Space

Marsall:
synthloopen diggas  :) sen skulle trummorna som kommer in vara mer reverbiga och rakare och smälta in bättre .loopen skulle kunna tas bort emmellan vissa riff o sen panga på ..sången är finemang ..Kan bli riktigt skön om du får till delarna bättre B)

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.06.2018, 13:34:39 ---
--- Citat från: Asti skrivet 15.06.2018, 12:25:20 ---Jag vill att det ska hända något i låten,...

--- Slut citat ---
Jag gillar låtar där det inte händer mycket.... min favorit är Klaus Schulze... han kan köra samma moll i 15 minuter utan att det händer så värst mycket.... utan att jag tycker det blir tråkigt :lol:
//Space

--- Slut citat ---
:D
Nej, jag föredrar när musiken blir en spännande, händelserik resa....
som t.ex Beatles i sina bästa stunder.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion