Forum > Demolåtar

Asti - (You're drowning in your) Grief

<< < (4/4)

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 18.06.2018, 20:21:30 ---Låter nice, snyggt arrangemang - gillar genomgångsackorden! Angående synthloopens vara eller icke vara tycker jag den blir lite tjatig när den ligger på hela tiden....örat liksom söker sej till den hela tiden....sen är den cool på ett stressigt vis.... :P
Tycke och smak det där, hur som helst trevlig lyssning!
Mvh Henric

--- Slut citat ---
Ja, som sagt, jag valde att låta den ligga på hela tiden för att försöka åstadkomma en hypnotisk effekt.
Men det kan ju också ge en annan sorts effekt genom att pausa den på något eller några ställen och
sedan låta den återkomma något starkare...? Ska försöka uppbringa tillräckligt med energi för att testa.... :rolleyes:
Tack för din feedback Henric!
/Asti

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 19.06.2018, 11:22:01 ---Det här gillar ju en sån som jag.
Bra text och ett bra "häng" på sångstycken - innan den förlösande reffen kommer in med sina snygga vändningar. Det här är en riktigt bra låt, med en mycket välskriven sångmelodi dessutom.
Loopen funkar, och kanske skulle den funka ännu bättre om något mer kom in inför eller under refrängen? För variation och bredd? Sedan skulle man kunna bara prova att komma in med trummor i halvtakt under solostycket, vet inte varför, men undertecknad skulle ta 10 minuter och testa:)
Mycket bra låt Mr Asti - igen! Härligt när det kommer bra tracks här på KR!
MOMA

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låt och text!  :)
Ska försöka göra ett test med "halvtaktstrummor" i instrumentaldelen!
Tack för din feedback MOMA!
/Asti

1up:
Bra flow och meditativ känsla, skön mix med. Det jag tänkte på var loopen som HM var inne på, hittar säkert en lösning där, tänkte att den kanske ska ta paus en bit in i låten.

Är hösten redan här? :)

Asti:

--- Citat från: 1up skrivet 05.07.2018, 12:36:54 ---Bra flow och meditativ känsla, skön mix med. Det jag tänkte på var loopen som HM var inne på, hittar säkert en lösning där, tänkte att den kanske ska ta paus en bit in i låten.

Är hösten redan här? :)

--- Slut citat ---
Ja, ett uppehåll på loopen och sedan på't igen kanske inte vore fel.....
Nej, hösten är inte här ännu! :)
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion