Forum > Demolåtar

Asti - (You're drowning in your) Grief

(1/4) > >>

Asti:
Har varit väldigt förkyld ett par veckor nu, men kunde inte låta bli att försöka spela in nåt ändå!  :)
Det hörs på rösten och kanske borde jag väntat med sången.....
Jag utgår här från en loop med fast tempo och harmoni, som jag hittade i Hypersonic.
Använder en subbas för att försöka få arret lite modernare och matcha loopljudet.
Har en känsla av att jag gjort nåt liknande, men hittade inget när jag skummade igenom senaste årets låtar.
Tar tacksamt emot tips ang mix, arr etc. Lyssna gärna på hög volym!  B)

Titel: Grief
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2018
Längd: 3:55

Harmonica mike:
Coolt!

Men jag tycker att synth loopen kunde haka på harmonin efter ett tag eller skippas och återkomma ibland. Nu blir den lite enerverande i mina öron i långa loppet. I lurarna då är bäst att tillägga - antagligen inte lika påtagligt i monitorer.
I övrit låter det kalas och låten är bra. Hör inget i rösten som stör - det är känt Asti manér och det gillar vi här uppe i norr.

Mike

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.06.2018, 07:26:40 ---Coolt!
Men jag tycker att synth loopen kunde haka på harmonin efter ett tag eller skippas och återkomma ibland. Nu blir den lite enerverande i mina öron i långa loppet. I lurarna då är bäst att tillägga - antagligen inte lika påtagligt i monitorer.
I övrit låter det kalas och låten är bra. Hör inget i rösten som stör - det är känt Asti manér och det gillar vi här uppe i norr.
Mike

--- Slut citat ---
Tyvärr är harmonin (Gmoll) på loopen låst och likaså tempot (ca 112 bpm).
Däremot skulle jag kunna ta bort den i vissa avsnitt. Jag hoppades att den skulle vara suggestiv och
ge en lite hypnotiserande effekt genom att ligga och mala i bakgrunden hela tiden....
Men den kanske kan bli störande i stället..? Själv har jag lyssnat mig "blind" på det vid det här laget.  :wacko:
Roligt att du gillar låten och tycker det låter bra ändå! Jag tycker nog att jag låter lite täppt, speciellt i början. :unsure:
Tack för din feedback Mike!
/Asti

spacetrucker:
Jag gillar loopen, precis i min smak ^_^.  Du kunde till och med testa att ta bort gitarren helt då du sjunger. Kanske lägga en svepande pad istället. Sen då trummorna kommer med tycker jag fortfarande att gitarren är överlopps. Vid "Drowning in your griefs" låter giterrena ok. Skippa alltså gitarrerna :lol: ...byt ut dem mot nån svepande synt eller nåt.

//Space

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.06.2018, 12:49:36 ---Jag gillar loopen, precis i min smak ^_^.  Du kunde till och med testa att ta bort gitarren helt då du sjunger. Kanske lägga en svepande pad istället. Sen då trummorna kommer med tycker jag fortfarande att gitarren är överlopps. Vid "Drowning in your griefs" låter giterrena ok. Skippa alltså gitarrerna :lol: ...byt ut dem mot nån svepande synt eller nåt.
//Space

--- Slut citat ---
Har testat att lägga en soft pad i stället för gitarrerna f.o.m. andra versen.
Det funkar i början, men sen kommer en instrumentalrunda med flera gitarrer och då blir det problem...
När sedan trummorna kommer in blir det lite dåligt tryck utan några gitarrer alls.
Kanske låter jag paden ersätta gitarrerna i början (andra versen). Testar vidare!
Tack för kommentar och tips Krister!
/Asti

Bifogar en mp3:a med test av pad! Bättre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion