Forum > Färdiga produktioner

Toby - Only when I breathe

<< < (2/7) > >>

stajo:

--- Citat från: Toby skrivet 04.03.2007, 20:26:30 ---
--- Citat från: stajo skrivet 04.03.2007, 18:41:28 ---Hej

skön röst att lyssna på. Gillar melodierna och arret också.
Dock tycker jag den tuggar på lite. Speciellt i början tycker jag det är för lite skillnad mellan vers och refräng inte vad gäller ackord och melodi men arrmässigt. Tyckte jag saknade lite pads eller strings men det kom ju senare i låten, där funkar det bättre. När du inte har pad på refrängen så tycker jag du skall skala av versen mera.
Aningens plottrig ibland.
Vid 1.42 kommer ett häftigt break som jag tror skulle funka ännu bättre om du sänkte kompgitarrerna lite och lät rytmen i det staccato ljudet (är det gitarr eller något annat?) verkligen komma fram, kanske också bredda det med något annat ljud på andra sidan.
Rösten skall fram lite till tycker jag också.

Bra jobb :)!

--- Slut citat ---

Tack så mycket för konstruktiv kritik! Kanske körerna är det som kommer att lyfta refrängen. Men jag undrar vad du menar med plottrigt? Det är ju inte mycket instrument i versen. Staccatoljudet är pizzicatostråkar. Och..japp rösten ska upp ett snäpp.
Tack för dina öron!

--- Slut citat ---

Det var bara spontant. Kan kanske vara att jag vid en snabb lyssning uppfattade någon gitarrfigur i kompningen som tillsammans med den andra gitarrfiguren som kom in ibland kändes lite plottrig. Kan också vara att man lyssnar mer på kompet än normalt när rösten inte ligger ändan fram, fast när du fixat till det kanske det känns helt annorlunda :). Jo mycket möjligt och kanske även troligt att med körer får du det lyftet som behövs. Skall bli kul att höra när du lagt på att.

Toby:
Ok, då förstår jag vad du menar. I andra versen kommer det in en elgitarr som kompar. Vi får se vad som händer, som du säger, när körer kommer och rösten höjs.
Tackar för lyssningen!  :)

valdez:
Fasiken vad jag gillar denna låten...lyssnade igår flera ggr..ärligt talat så gick den på repeat halva natten..och det är några toner jag inte kan få nog av, får minnen från förr som jag hade glömt...Va glad glad jag blir när sånt händer!
Stråkarna fyller ut fint..himla bra sång och gitarrliret är kanon..det svänger väldigt gött!

android:
Tjena Tobbe, kul att se att du hittat hit också.
Jag är ju inte tillräckligt inne i genren för att kunna komma med några vettiga kommentarer, men såhär spontant låter det riktigt bra!

Toby:

--- Citat från: valdez skrivet 06.03.2007, 17:10:26 ---Fasiken vad jag gillar denna låten...lyssnade igår flera ggr..ärligt talat så gick den på repeat halva natten..och det är några toner jag inte kan få nog av, får minnen från förr som jag hade glömt...Va glad glad jag blir när sånt händer!
Stråkarna fyller ut fint..himla bra sång och gitarrliret är kanon..det svänger väldigt gött!

Och vad glad jag blir av dina kommentarer!  :D Detta kan jag leva på länge! Tack så jättemycket! Håller på med lite körer och grejor nu och hoppas att lyfta låten lite till.

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion