Forum > Färdiga produktioner

Toby - Only when I breathe

<< < (7/7)

Toby:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.03.2007, 18:40:10 ---En bra låt med ett bra gungande sväng och många snygga detaljer.

Du vågar låta trummorna ta lite vilda svängar här och var. Det är fräckt och gör låten mer speciell!

Ibland lite Steely Dan vilket uppskattas!

Skulle vilja ha upp sången lite. Kanske även lite varmare.

--- Slut citat ---
Jag tackar för dina kommentarer! Dom värmer verkligen! Finare jämförelse än med Steeley Dan är ju svårt att få. Ska kolla över sången.
Mvh
Toby

Hellpig:
Helt klart en juste låt, helskönt Rhodespiano... lite go'a och loja gitarrinlägg här och där. Basen är lite suddig i min lyssning så även bastrumman. Sången är ok, men det hade inte varit fel med lite mer riv i den. Stråkarna som bubblar upp kunde vara lite mer anonyma/skulle varit det i min mix. Men som helhet gillar jag låten, den svänger ju. Bra jobbat!

Keyllen:
Riktigt härlig låt. Växer och håller hela vägen.  :)
Ger inspiration!

Toby:

--- Citat från: Hellpig skrivet 12.03.2007, 22:53:05 ---Helt klart en juste låt, helskönt Rhodespiano... lite go'a och loja gitarrinlägg här och där. Basen är lite suddig i min lyssning så även bastrumman. Sången är ok, men det hade inte varit fel med lite mer riv i den. Stråkarna som bubblar upp kunde vara lite mer anonyma/skulle varit det i min mix. Men som helhet gillar jag låten, den svänger ju. Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Tack för din respons Hellpig! Jag vet inte hurr mycket jag skruvat på basen för att få det ljud jag vill ha. Har testat alla möjliga sätt att få bra basljud, line, förstärkare, förstärkare + line osv. Vill helst ha lite distinktare med lite krisp. Kommer väl med tiden.....
Kul att du gillar annars!

Toby:

--- Citat från: Keyllen skrivet 14.03.2007, 02:57:52 ---Riktigt härlig låt. Växer och håller hela vägen.  :)
Ger inspiration!

--- Slut citat ---
Vad kul!  Kan mitt arbete ge inspiration är jag mycket nöjd! :)
Tack för att du lyssnat!
T

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion