Forum > Färdiga produktioner

Toby - Only when I breathe

(1/7) > >>

Toby:
LÅTNAMN: Only when I brethe
* ARTIST/GRUPP: Toby
* GENRE:Pop
* LÅTLÄNGD: 3.01
* KOMPOSITÖR/TEXTFÖRFATTARE: Toby Text: E-P Worland
* PRODUCENT: Toby
* INSPELNINGSÅR: 2007
* FORMAT: MP3

Här är en ny uppdaterad version med körer och lite annat pill som kommit till! Lyssna och kommentera gärna!
Mvh
Tobbe

www.myspace.com/tobysongs

stajo:
Hej

skön röst att lyssna på. Gillar melodierna och arret också.
Dock tycker jag den tuggar på lite. Speciellt i början tycker jag det är för lite skillnad mellan vers och refräng inte vad gäller ackord och melodi men arrmässigt. Tyckte jag saknade lite pads eller strings men det kom ju senare i låten, där funkar det bättre. När du inte har pad på refrängen så tycker jag du skall skala av versen mera.
Aningens plottrig ibland.
Vid 1.42 kommer ett häftigt break som jag tror skulle funka ännu bättre om du sänkte kompgitarrerna lite och lät rytmen i det staccato ljudet (är det gitarr eller något annat?) verkligen komma fram, kanske också bredda det med något annat ljud på andra sidan.
Rösten skall fram lite till tycker jag också.

Bra jobb :)!

equality:
Hej!
Kul att du hittat hit. Jag kan bara upprepa min positiva recension från studio-forumet.
Låten är skön, gungig och snygga harmonier. Stråkarna kommer in skitsnyggt.
Jaha, no nits som jänkarna säger.

Toby:

--- Citat från: stajo skrivet 04.03.2007, 18:41:28 ---Hej

skön röst att lyssna på. Gillar melodierna och arret också.
Dock tycker jag den tuggar på lite. Speciellt i början tycker jag det är för lite skillnad mellan vers och refräng inte vad gäller ackord och melodi men arrmässigt. Tyckte jag saknade lite pads eller strings men det kom ju senare i låten, där funkar det bättre. När du inte har pad på refrängen så tycker jag du skall skala av versen mera.
Aningens plottrig ibland.
Vid 1.42 kommer ett häftigt break som jag tror skulle funka ännu bättre om du sänkte kompgitarrerna lite och lät rytmen i det staccato ljudet (är det gitarr eller något annat?) verkligen komma fram, kanske också bredda det med något annat ljud på andra sidan.
Rösten skall fram lite till tycker jag också.

Bra jobb :)!

--- Slut citat ---

Tack så mycket för konstruktiv kritik! Kanske körerna är det som kommer att lyfta refrängen. Men jag undrar vad du menar med plottrigt? Det är ju inte mycket instrument i versen. Staccatoljudet är pizzicatostråkar. Och..japp rösten ska upp ett snäpp.
Tack för dina öron!

Toby:
Tnx equality! Skönt att du gillade låten idag också! :)
Ha det gott och tack för tipset om detta forumet!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion