Forum > Demolåtar
91:an - She sings with lyrics that hit my heart
Harmonica mike:
Finstämd låt och finstämt framfört.
I lurarna så kändes gitarren lite ensam där på högersidan,kanske lite mer volym på basen skulle balansera upp det..?
Det är vad jag känner i denna finstämda låt. Fler instrument,njäe. Jag tycker låten står sig fint så här.Visst ett piano på vänstersidan,kunde ju gå eller nåt orgel/cello aktigt. Men skulle det bli bättre,nope men fylligare.
Mike
Marsall:
mysig låt du fått till med värme o kärlek räcker långt såhär avskalat :) finfin sång o guralir ..Lite sch ljud finns det ju på sångljudet Kanske prova en deeser?
91:an:
Tack Asti, mike och Marsall! Basen kanske är lite tunn. Spelar på en Höffner(!) och kapade bort lägsta frekvenserna för att inte låta så dominant mot gitarren. Ska ompröva det. När det är så få instrument är det knepigt hur de ska ligga i stereobilden. Gammal tumregel är ju att bas ska ligga i mitten liksom sången. Nu fick basen ligga lite åt sidan och gitarren längre åt andra sidan för att få stereo överhuvudtaget. Mer bredd blir det istället när andra stämman kommer in och solospelet. Tramporgel...hm det går i alla fall få att låta naturligare än midi-cello...
Asti:
--- Citat från: 91:an skrivet 27.04.2018, 09:48:08 ---Tack Asti, mike och Marsall! Basen kanske är lite tunn. Spelar på en Höffner(!) och kapade bort lägsta frekvenserna för att inte låta så dominant mot gitarren. Ska ompröva det. När det är så få instrument är det knepigt hur de ska ligga i stereobilden. Gammal tumregel är ju att bas ska ligga i mitten liksom sången. Nu fick basen ligga lite åt sidan och gitarren längre åt andra sidan för att få stereo överhuvudtaget. Mer bredd blir det istället när andra stämman kommer in och solospelet. Tramporgel...hm det går i alla fall få att låta naturligare än midi-cello...
--- Slut citat ---
Ta mina kommentarer med en nypa salt! Du resonerar helt rätt enligt mig vad gäller basljud och stereobild.
Tramporgel är något jag själv använt i mer akustiska arr, men som kanske inte alls passar här.
Jag gillar verkligen låten och fick lite vibbar av Beatles' "I will" vid första lyssningen, men när jag lyssnade på
Beatles-låten var det inte särskilt likt! Det var nog mer en kombination av melodi, akustisk gitarr och nära sång
som utgjorde likheten...? Hur som helst - en jättefin låt du gjort!
/Asti
91:an:
--- Citat från: Asti skrivet 27.04.2018, 10:10:47 ---
Jag gillar verkligen låten och fick lite vibbar av Beatles' "I will" vid första lyssningen, men när jag lyssnade på
Beatles-låten var det inte särskilt likt! Det var nog mer en kombination av melodi, akustisk gitarr och nära sång
som utgjorde likheten...? Hur som helst - en jättefin låt du gjort!
/Asti
--- Slut citat ---
Tänk, precis vad jag också kände. När jag hade spelat in allt utom andra stämman blev jag ängslig - har jag hört den förut? "I will" slog det mej, och jag tog fram och lyssnade på den. Men blev lugn, det var inte den. Däremot rytmen och stilen i basspelet är likartat fast Paul sjunger basen istället för att spela den. Jätteroligt att du gillar låten!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida