Forum > Demolåtar

91:an - She sings with lyrics that hit my heart

(1/3) > >>

91:an:
Titel: She sings with lyrics that hit my heart
Artist: 91:an
Text & Musik: 91:an
Producent: 91:an
År: 2018
Längd: 3:00

Här var det ursprungligen både trummor, elgitarr och cello med och jag provade fram och tillbaks även andra instrument. Men till slut blev det bara en akustisk kompgitarr och bas kvar med ett inhopp av akustisk gitarr i instrumental vers. Behövs det egentligen mer?

Eddi:
Det här är så jättebra så det är svårt att beskriva hur bra det är. Jag vet inte om det är Paul eller John som du härstammar från men nån av dom är det. Du är fruktansvärt tonsäker och det räcker gott med gitarrkompet även om det skulle vara intressant att höra en cello till detta också. Helt suveränt anyway :D

spacetrucker:
Jo, dethär låter fint. Låten behöver definitivt inte fler instrument, fungerar perfekt såhär. Om jag rtiktigt anstränger mig för att hitta nåt att "klaga" på så kanske det att "s" -ljuden lite grötar till sig :unsure:

//Space

91:an:

--- Citat från: Eddi skrivet 26.04.2018, 01:32:05 ---Det här är så jättebra så det är svårt att beskriva hur bra det är. Jag vet inte om det är Paul eller John som du härstammar från men nån av dom är det. Du är fruktansvärt tonsäker och det räcker gott med gitarrkompet även om det skulle vara intressant att höra en cello till detta också. Helt suveränt anyway :D

--- Slut citat ---
Tackar för det Eddi!  Sången är i flera tagningar och på några ställen har jag tagit hjälp av korrigering. Hade från början dubbad sång men ju mer jag skalade bort av instrument desto mer kändes det att det skulle vara så pass naket med sången också. När jag tog bort dubbade stämman hörde jag bristerna och det blev göra om. Cello funkade hyfsat tillsammans med trummor, elgitarr mm  men när dessa togs bort och cellon blottades mer ställs det stora krav för att inte låta midi. Hade man haft en riktig cello och kunnat spela instrumentet hade det som sagt varit skillnad.

Och tack Space! Hörde också att en del S-ljud "försvunnit". Jag har ingen de-esser på så det är troligen lite slarvigt uttal.

Asti:
En helt förtjusande låt i Beatles anda och hade säkert kunnat bli en hit här i Sverige på 60-talet!
Tycker inte heller det behövs fler instrument. Nu kommer den säkra sången fram och gitarrkompet är snyggt!
Kanske är basljudet lite tunt, men så var det ju på 60-talet och det är väl så du vill ha det antar jag.
Låten är fint uppbyggd med sköna harmonier och en stödjande sångstämma på rätt ställe.
Jag hade kanske testat en cello, som du gjorde, eller möjligen en tramporgel, som lite diskret lägger en
stödjande ton på sina ställen...En enkel percussion kunde ev passa in...? Men jättefint som det är!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion