Forum > Demolåtar

91:an - She sings with lyrics that hit my heart

<< < (3/3)

Asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 27.04.2018, 16:02:02 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.04.2018, 10:10:47 ---

Jag gillar verkligen låten och fick lite vibbar av Beatles' "I will" vid första lyssningen, men när jag lyssnade på
Beatles-låten var det inte särskilt likt! Det var nog mer en kombination av melodi, akustisk gitarr och nära sång
som utgjorde likheten...? Hur som helst - en jättefin låt du gjort!
/Asti

--- Slut citat ---

Tänk, precis vad jag också kände. När jag hade spelat in allt utom andra stämman blev jag ängslig - har jag hört den förut? "I will" slog det mej, och jag tog fram och lyssnade på den. Men blev lugn, det var inte den. Däremot rytmen och stilen i basspelet är likartat fast Paul sjunger basen istället för att spela den. Jätteroligt att du gillar låten!

--- Slut citat ---
Vi gamla Beatles-entusiaster skapar nog omedvetet kombinationer av melodier och harmonier, som utgår från
en grund av allt det vi hört från dom och som triggar liknande känslor och musikupplevelser hos var och en av oss....kanske.  :rolleyes:
/Asti t.f. fredagsfilosof

91:an:

--- Citat från: Asti skrivet 27.04.2018, 19:57:56 ---
Vi gamla Beatles-entusiaster skapar nog omedvetet kombinationer av melodier och harmonier, som utgår från
en grund av allt det vi hört från dom och som triggar liknande känslor och musikupplevelser hos var och en av oss....kanske.  :rolleyes:
/Asti t.f. fredagsfilosof

--- Slut citat ---
Visst är det så, och gäller nog oavsett musik och genre som gillas.  :)

bjurte:
Snygg låt och lite gammeldags på rätt sätt, kanske man kunde önska sig lite varmare/fylligare sound på bas/gitarren.
men det är bara en marginell tanke, låter helt ok som det gör..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion