Forum > Färdiga produktioner

mahan - BREAKE LOOSE

<< < (11/13) > >>

mahan:

--- Citat från: max skrivet 02.06.2008, 23:27:16 ---Oj, den här har jag nog missat tidigare!
Bra låt, låter lite queen som sagt. Härligt!
Gött gung i kompet och sånger sitter bra. Snyggt spelad sologitarr!
Låter proffsigt och färdigt. :)
Bra jobb!

--- Slut citat ---

Tjou MAX!

Kan bara tacka o båkka, kul att det gillas, både komp o sång, Wernborg får buga för sin del...Mr solo! :P
Tack för lyssnandet o kommenten!

h.  johan

Wernborg:

--- Citat från: max skrivet 02.06.2008, 23:27:16 ---Snyggt spelad sologitarr!

--- Slut citat ---

taxi myxi  :D

freddy:
Tjenare Mahan. Dags för mig att säga några sanningens ord om denna låt...

haha, nej skoja bara lite.

Men jag gillar detta. Orkar inte läsa alla tidigare kommentarer, så ursäkta mig om jag råkar upprepa tidigare åsikter.

Bra låt, men det känns bara som det är en enda lång refräng med ett solo och stick, på något sätt. "Verserna" är det som är hookigt i mina öron. Gillar sångmelodin och sången, den sätter sig den där melodin. Ljudet känns lite dovt, muddigt kanske.. mer vågar jag inte uttala mig om när det gäller ljudbilden.

Det var något hihat-triol-tjofräs som drog ner helheten också, den tycker jag du ska tänka om på :D Även om du oberopar högre plan av sväng eller så. ;)

Skönt drag och bra låt, tycker du har växt som låtskrivare. Dom senaste låtarna har alla varit bra skit tycker jag! :D Nu har jag väl inte hela backtrackingen men men...   

mahan:
Tjou Freddy!

Jajjamen, ibland känns sanningens ord riktigt sköna! :D
OCh när dom kommer från mannen som e "pissed by nature" så  värmer det!

Kul att det gillas, och dom små korrigeringsförslagen e noterade. Det muddiga soundet e nog nåt som lixåm hör till Mahans prodd överlag, så det kan bli knepigt att åtgärda med en gång. Men är väl inne på förbättringens spår då i varje fall om man får tro dina ord, och varför sku man inte göra det! :rolleyes:
Den där "hihat-fiol-ståfräs" greijen du nämner måste jag lyssna mig fram till, kanske nåt jag kan åtgärda utan större förklaringar!

TAkk o båkk Freddy för noggrann lyssning o saklug kommentar! :)

h.  johan

Hellpig:
En go´låt, jag tycker inte att den är så farligt repetativ, man har ju hört låtar på topplistorna som är snäppet värre i så fall. Jag skulle vilja slänga in en referens till en annan grupp än Queen men jag kommer inte på vilken grupp det är jag tänker på... (alltså borde jag inte tänka på någon grupp alls... right?!) Nä, det är ngn 80-talsgrupp som jag förmodligen inte lyssnat på sedan det begav dig. Bra spelat, bra sång, snygg mix - inget mer att tillägga.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion