Forum > Färdiga produktioner
mahan - BREAKE LOOSE
mahan:
--- Citat från: MacTS skrivet 31.05.2008, 21:14:54 ---Detta låter jättebra! En del Queen-influenser, men sämre influenser kan man ju ha! Lyssnar i laptophögtalare, så jag kan inte kommentera ljudet.
--- Slut citat ---
tJOU MacTS!
Bugar o bokkar för nais kommentar, blir man jämförd med Queen så kan det ju inte vara helt hopplöst! :P
Kul att du tog dig tid för lyssning, fastän i laptop super hifi :D
h. johan
mahan:
--- Citat från: Tokai skrivet 31.05.2008, 21:30:24 ---Hello mate!
Som sagt stämsången. Och Queengitarren - kalas! (Wernis har jag förstått) Bra tyngd. Kanske det finns en och annan temposänkning somewhere. Jävligt bra trumspel.
Men låten blir lite tjatigt. Alltså, händer det inget annat? Och sången maler på i samma läge hela tiden. Variation är vad som önskas.
Men det låter fräscht efter första lyssning i allafall.
--- Slut citat ---
tjou Tokai!
Alltid kul att höra dina åsikter.
Queen här åxå, drottning Wernborg I presume! :rolleyes:
Och trumkommentaren värmer eftersom jag gnidit på trumbänken bakom mina digitrummor!
Så sannt att det lätt blir tjatigt, detta var ju bara menat som en test från början.
Och jag är ju den som alltid åxå efterfrågar variationer av andra kompositörer :unsure: Skall försöka bättra mig!
Men helheten stannar på positiva sidan ändå... hoppas jag.
Kanske låten grävs upp igen om ett halvt år och får nån ny del, who knows!
Takk o bokk för listening o comment! :)
h. johan
Harmonica mike:
Hej Johan.
Ja den här känner man igen..Inget att klaga på här..Tycker det låter bra,mycke Queen..
C-delen då som jag gnällt om tidigare..Njaä,det behövs inte nu - den funkar bra så här.
Det enda breake looset jag hade velat ha i denna,är ett grymt solo på slutrakan..För att liksom kunna accentuera till låten..
Breake loose..
Breake loose.
Breake loose
Breake loos
Breake loo
Breake lo
Breake l
Breake
Och så var det slut,men strax före det - ett JÄTTE SOLO!!!
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.06.2008, 23:58:26 ---Hej Johan.
Ja den här känner man igen..Inget att klaga på här..Tycker det låter bra,mycke Queen..
C-delen då som jag gnällt om tidigare..Njaä,det behövs inte nu - den funkar bra så här.
Det enda breake looset jag hade velat ha i denna,är ett grymt solo på slutrakan..För att liksom kunna accentuera till låten..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tjou Boden!
Kul att det gillas, den c-delen blev ju borttappad nånstans, men räknar med att Wernis snygga soolografi lyfter rasket tillräkligt.
Just nu finns inga större planer på ändringar, men man vet ju inte vad hösten hämtar med sig! För nu e de sommar o måste rusa till stranden och besiktiga några båtar, har ju inte fått min egna i sjön ännu... :P
Tackar Mike för trogen lyssning o kommentering! :)
Ha de gött.
h. johan
max:
Oj, den här har jag nog missat tidigare!
Bra låt, låter lite queen som sagt. Härligt!
Gött gung i kompet och sånger sitter bra. Snyggt spelad sologitarr!
Låter proffsigt och färdigt. :)
Bra jobb!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida