Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Archibald Whim – The Prelude
Freddy:
Gillar kompositionen, tydligt att den är bättre än samplingarna du använder. Men läste att du håller på fixa nya och då kan det bli väldigt intressant.
Keep it up!
MOMA:
--- Citat från: Boxcutter skrivet 10.06.2018, 20:07:30 ---Mycket intressant och innehållsrikt stycke! Överlag tycker jag det är riktigt bra gjort; trevliga teman, bra orkestrering, bra dynamikvariationer, snygga stämmor och motstämmor.
Jag kände också att jag behövde lyssna igenom den några gånger för att få en bättre övergripande uppfattning.
Håller med Rattlesnake om vissa saker, bland annat "orchestral hits"-känslan, även om jag tycker det blir ganska effektfullt med bra tryck. Kan även hålla med om att dynamiken i stråkarna ibland kan uppfattas som lite syntetisk. Generellt är stråkarrangemanget riktigt snyggt och realistiskt, men här och där känns det lite syntigt. Troligen dels på grund av att man upplever, som Rattlesnake sa, att dynamiken skapas av rena volymförändringar snarare än faktiskt mjukare/starkare spel. Vet inte om detta kanske bör skyllas på stråkbiblioteket du använder snarare än dig. Syntkänslan förstärks även lite här och där av långa slingor med ren legato där spelarna aldrig får släppa på stråken. Det finns däremot delar av stycket där du på ett snyggt sätt undviker det.
Även pianopluggen skulle kunna ha varit strået vassare, hade önskat ett piano med lite mindre metallisk klang, men det tar knappt bort någon njutning från stycket.
Annars extremt imponerande stycke, och skickligt att kunna hålla lyssnarens intresse uppe i 9 minuter!
--- Slut citat ---
Tack BoxC!
Visst är det så. Bibliotek kan vara mer eller mindre vassa i sina detaljer, och i det här fallet är det lite "Kajsa Varg" som gäller. Natives bibliotek har den del att önska, men rätt hanterat kan de säker rulla bra. Så här är det nog en skön mix av "skit bakom spakarna" och spakar som inte räcker till:)
För min del handlar det mycket om att få ner kompositionen på pränt och göra max av det som finns. I dagsläget är jag nöjd, men uppdaterar som sagt resurserna löpande, och försöker öva upp handlaget efterhand.
Den kortare "In the Midst" är kanske en vink var jag är på väg, och kanske att jag uppdaterar även "The Prelude" med nytt arr och nya CSS mfl. Återkommer då:)
Tackar för lyssning och ha det gott!
MOMA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida