Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Archibald Whim – The Prelude
MOMA:
MOMA – Archibald Whim – The Prelude
Den första delen i sviten "Archibald Whims Unpredictable Journeys" – en mer eller mindre absurd historia om en lätt virrig Archibald och hans resa över jordklotet. Just nu pågår jobbet med del II i vild frenesi. Om du orkar igenom de dryga 9 minuter det kostar att ta sig igenom del I, så är uppslag och åsikter som vanligt varmt välkomna.
Ha det gott!
MOMA
Asti:
Imponerande orkesterstycke med vackra valsteman! Väldigt fint arrangerat med bra dynamik och variation i framför allt orkestreringen.
Snyggt med det "svepande" pianot vid ca 47 sekunder! Vid 2:27/2:28 tycker jag mig höra ett litet "snubbel" på pianot,
men det är väl antagligen en finess jag inte begriper... :)
Snyggaste partiet för mig är det som startar vid ca 5:30 och varar ungefär 1,5 minuter därefter. Återhållsamt, vackert och melankoliskt.
Ljudbilden i stort känns en aning "komprimerad"/oklar. Har du fått gått ner på låg bitrate för att få plats med filen?
Efter första genomlyssningen var jag lite tveksam, men under den fjärde njöt jag bara och tyckte inte dom drygt 9 minuterna kändes det minsta utdraget! :) Mycket fint!
Blir intressant att följa Archibald Whims fortsatta öden och äventyr!
/Asti
MOMA:
--- Citat från: Asti skrivet 06.04.2018, 21:47:19 ---Imponerande orkesterstycke med vackra valsteman! Väldigt fint arrangerat med bra dynamik och variation i framför allt orkestreringen.
Snyggt med det "svepande" pianot vid ca 47 sekunder! Vid 2:27/2:28 tycker jag mig höra ett litet "snubbel" på pianot,
men det är väl antagligen en finess jag inte begriper... :)
Snyggaste partiet för mig är det som startar vid ca 5:30 och varar ungefär 1,5 minuter därefter. Återhållsamt, vackert och melankoliskt.
Ljudbilden i stort känns en aning "komprimerad"/oklar. Har du fått gått ner på låg bitrate för att få plats med filen?
Efter första genomlyssningen var jag lite tveksam, men under den fjärde njöt jag bara och tyckte inte dom drygt 9 minuterna kändes det minsta utdraget! :) Mycket fint!
Blir intressant att följa Archibald Whims fortsatta öden och äventyr!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för feedback!!
Jag har fått komprimera, men kunde ha gjort ett bättre jobb med det. Tror iof att den här typen av arrangemang bara klarar sig i en waw-fil (eller på en proffs-mastrard cd) så där ligger man lätt i lä:)
Pianot ska jag gå igenom en gång till, men det kanske är en finess som bara upphovsmannen uppskattar :rolleyes:
Jag är faktiskt hedrad att du lyssnade mer än en gång på stycket, och utan att förhäva mig, så kanske det är en typ av musik som kräver mer än en lyssning för att få en chans?
Jag sitta och sliter med del II och det går sådär:) men på´t igen!
Tack för lyssning och kommentar Asti - du har både det egna materialet och örat som betyder något!
God helg!
MOMA
Eddi:
Imponerande, vad använder du Alicia och Gold?
Man hör ju klart o tydligt vad du vill lämna till eftervärlden och Archibald Whim kommer att resa runt här fler ggr och gärna i flera teman. :D
Har inga direkta tips men hörde snubblingen på pianot som Asti också påpekade. Saknade lite intensiv pizzicato efter en tredjedel ca och undrar om det inte finns plats för lite stortrummor nånstans allt för dramatiken.
spacetrucker:
Håller med Eddi, imponerande ^_^
Svår att kommentera dock, sitter bara och upptäcker nya detaljer vid varje lyssning. Första intrycket var väl "Sådär OK, skitsnygga sound och bra gjort men...".
Är nu inne på femte rundan tror jag och kan nu säga "fucking great".
Lite samma som med Tony Banks nyaste platta "5" jag köpte för en tid sen. Första intrycket var väl lite sådär att 5 poäng av 10 men nu är den uppe i en åtta redan. Din låt får mig defakto ställvis att tänka på just den skivan. Kan rekommendera... om inte för annat så för inspiration :D
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida