Forum > Färdiga produktioner

Asti - For real (ny version)

<< < (5/7) > >>

Kornstad:
Som vanligt skön sång och lite roliga ackordföljder också i detta alstret som man inte väntar sig.

Jag hade nog testat att köra in trummorna och basen redan vid 0:45 faktiskt, för att kunna backa igen istället där allt kör igång nu och få möjligheten att stegra låten ytterligare en gång vid samma accordbyte i nästa vända och sedan hålla det till slutet innan du tonar ned igen. Dels för att överraska lite med när det kommer in och dels för att höja dynamiken lite i låtern på ett odramatiskt sätt.

Men jätteskön låt redan som den är.  :)

Asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 26.03.2018, 20:24:32 ---Har inte lyssnat så mycket på Pink Floyd men däremot Lennon och det här doftar härliga influenser därifrån. Snyggt med harmonigångarna som hoppar mellan dur och moll! Gillar detta skarpt!

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar! Tack för din feedback!
/Asti

Marsall:
Vet inte om du sänkt delay? reverbet på sången nåt Men nu är det inte lika mycket i min lyss alltså lagom :)

Eddi:
Det är ju lite helt otroligt alltsammans att en nu pensionerad smålänning återupplever det Beatlarna upplevde i Indien Goa för sisådär 40 år sedan och speglar deras känslor totalt (förutom dragspelet då). Fruktansvärt bra tolkat och de hade nog själva blivit aningens förvånade om de hade lyssnat till detta :D

spacetrucker:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.03.2018, 08:16:04 ---Skön låt, väl framförd, snygg melodi, bra sång.... men trots det "når" låten inte fram liksom... Du har satt ribban väldigt högt för dig själv :lol:
Men, som Gurano sa "så kan det vara ibland". You can't win them all :P

//Space

--- Slut citat ---

E de samma låt fortfarande.... undrar värför jag skrev sådär :unsure:... det är en bra låt ju  :)
Nämen på riktigt, vet inte vad du ändrat på men nu gillar jag låten. Minns att det var nåt med trummorna som störde mig... har du gjort nåt åt dem?

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion