Forum > Färdiga produktioner

Asti - For real (ny version)

<< < (6/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 26.03.2018, 23:21:31 ---Som vanligt skön sång och lite roliga ackordföljder också i detta alstret som man inte väntar sig.
Jag hade nog testat att köra in trummorna och basen redan vid 0:45 faktiskt, för att kunna backa igen istället där allt kör igång nu och få möjligheten att stegra låten ytterligare en gång vid samma accordbyte i nästa vända och sedan hålla det till slutet innan du tonar ned igen. Dels för att överraska lite med när det kommer in och dels för att höja dynamiken lite i låtern på ett odramatiskt sätt.
Men jätteskön låt redan som den är.  :)

--- Slut citat ---
Ja, det kunde säkert vara ett alternativ att starta trummor och bas redan vid 0:45.
Eller bara bas och ev något annat instrument vid 0:45 och trummorna som i bef version....
Om jag orkar så kanske jag gör ett test. Det blir ju en del förändringar och omtag.
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 27.03.2018, 19:41:12 ---Vet inte om du sänkt delay? reverbet på sången nåt Men nu är det inte lika mycket i min lyss alltså lagom :)

--- Slut citat ---
Tror att jag drog ner en liten aning på delay:et!
/Asti

Toby:
Mycket bättre dynamik! I mina öron för mycket mellanregister däremot. Saknar spets. Slutet är...tveksamt.  ;) Men skit i det om du vill för låt och framförande är kanon!
Toby

hogge:

--- Citat från: Asti skrivet 19.03.2018, 15:11:56 ---Edit 2018-03-25: Har försökt få mer dynamik i låten och mer tryck i refrängen. Bättre?
Testar på nytt att ladda upp en mp3:a...Jomen det funkade! Toppen!
Ni får gärna ha synpunkter på vad som helst, men helst något som har med låten att göra!  :)

Titel: For real
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Producent: Asti
Medverkande: -
År: 2018
Längd: 4:29

--- Slut citat ---

Det var såååå länge sedan jag besökte KR (har haft mycket annat för mig), men när det första man klickar på är Asti (DU) och får njuta av din Lennon/NcCartney-inspirerande sång och deras (dina) magiska melodier så fattar jag inte varför jag inte är här dagligen?

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.03.2018, 04:31:36 ---Det är ju lite helt otroligt alltsammans att en nu pensionerad smålänning återupplever det Beatlarna upplevde i Indien Goa för sisådär 40 år sedan och speglar deras känslor totalt (förutom dragspelet då). Fruktansvärt bra tolkat och de hade nog själva blivit aningens förvånade om de hade lyssnat till detta :D

--- Slut citat ---
Nu är det nog i bästa fall Goa gubbar när jag hälsar på min son i Göteborg och desto mindre Indien tyvärr!  :D
Gör mig uppriktigt glad och stolt att du tycker så Eddi! Stort tack för det!
Sedan finns det ju med all säkerhet ett stort antal Beatles-influerade musiker runtom
i världen, som är åtskilliga klasser bättre på att skapa "Beatlesmusik" än vad jag lyckas åstadkomma.
Hur som helst - tack för din feedback Eddi!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion