Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - Fake News

<< < (3/5) > >>

zorrow:
Först och främst tack för all konstruktiv kritik. Jag skall svara ordentligt senare i veckan. Det märks att jag varit borta från musiken för länge... Jag hade fel inställningar på alla kanaler  :wacko: :blink: men har nu hittat de rätta (gitarr, bas, trummor). Skitade till sången och la på mer rum. Tror att den här mixen sitter någorlunda nu?

Jag skall vidare återgälda era lyssningar och kommentarer men måste tyvärr återgå till knegets intensiva värld ett tag så jag siktar på fredag kväll.

Tack igen! :D

Eddi:
Inte min bag som du vet, men här gör jag ett undantag och slänger stju stjärnor i din riktning, vansinnigt tajt och bra även vad jag kan bedöma av sången. Jag tror banne mig det här är det bästa du gjort som jag har hört :D

zorrow:

--- Citat från: Asti skrivet 06.01.2018, 19:36:57 ---Skitsnyggt gitarrlir! Tycker sången kunde fått ytterligare lite mer rumsljud (hall reverb) och
trummorna lite mer botten och styrka! Kanske även basen upp en aning....
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti för bra kritik. Jag har försökt pilla till det i rätt riktning. :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.01.2018, 11:00:51 ---Sjukt bra lirat på guran!

Däremot hade jag gått tillbaka till skivaffären och krävt pengarna tillbaka om jag hade köpt skivan  :)

Skämtade lite,men sanningsenligt,gurorna behöver sänkas så sången kommer fram och sången reverberas/delayas in i mixen/låten.
Trummorna lider av samma fenomen,gurorna dominerar ljudbilden för mycket.

Min personliga reflektion dock,inte min genre,så det kanske skall vara så här i dylik musik.

Grymt bra ingredienser i lir och sång,mixa lite till så blir det nog kalas detta.

Mike

--- Slut citat ---

U have a piont! Har sänkt guran o försökt få in sången i mixen. Tack för lyssning.

--- Citat från: Henric skrivet 07.01.2018, 18:47:18 ---Håller med föregående talare, dom coola kulsprutegitarrerna måste sänkas och fram med sången! Kan bli hur bra som helst - gillar detta!

Mvh Henric

--- Slut citat ---

Kulsprutan kvarstår men sänks lite. Tack för feedback!

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.01.2018, 19:53:53 ---Snygga gitarriff.
Sången låter onödigt snäll. Lite dist kanske hjälper till att skita till det?

Härligt guralir.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning, har skitat till sången. Tillräckligt?

--- Citat från: Eddi skrivet 07.01.2018, 23:35:15 ---Inte min bag som du vet, men här gör jag ett undantag och slänger stju stjärnor i din riktning, vansinnigt tajt och bra även vad jag kan bedöma av sången. Jag tror banne mig det här är det bästa du gjort som jag har hört :D

--- Slut citat ---

Hej Eddi, tack för de sju stärnorna! Jag tar tacksamt emot dem. Hälsa Jerri och tack för lyssning!

Henric:
Mkt bättre, även om jag fortfarande tycker att kulsprutegitarren dominerar ljudbilden på sångens bekostnad! Måste säga att sånginsatsen dessutom är bra och förtjänar att komma fram! En annan effekt av för hög kompgitarr är att trummorna låter lite dammiga - känns som det behövs lite "drumshine" där! Jag hade testat att inte skära så hårt i botten i kompgitarrljudet  och ta bort lite topp för att få fram lite mera "shine" i trummorna.  Sen som någon skrev känns trummorna något statiska.....

Mvh Henric

Harmonica mike:
Ja jäddrar i min lådda,klart bättre nu Zorrow.

Sjukt läckert lirat. Men jag hade nog följt Henrics råd ovan och sänkt kompguran till förmån för sång och trummor..
Men du mixar helt klart i rätt riktning nu i mina lurar åtminstone..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion