Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Fake News
Marsall:
Bättre o bättre ..För än mer fläsk o driv i låten så nåt myrben sänkning till på guran :o Så kan trummorna driva på än bättre o så kommer sången bättre på posten på köpet B)
bjurte:
Riktigt skönt sound du fått till, kanske att trummorna kunde få en liten-liten höjning..
Bra driv och intressant riffande, sången sitter fint oxo!
Och ja!!! 2017 går inte till historien som ett höjdarår! :mellow:
zorrow:
--- Citat från: Henric skrivet 13.01.2018, 10:08:42 ---Mkt bättre, även om jag fortfarande tycker att kulsprutegitarren dominerar ljudbilden på sångens bekostnad! Måste säga att sånginsatsen dessutom är bra och förtjänar att komma fram! En annan effekt av för hög kompgitarr är att trummorna låter lite dammiga - känns som det behövs lite "drumshine" där! Jag hade testat att inte skära så hårt i botten i kompgitarrljudet och ta bort lite topp för att få fram lite mera "shine" i trummorna. Sen som någon skrev känns trummorna något statiska.....
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och bra kommentarer. Gitarren är skuren, trummorna och sången höjda samt lite mer jobb för trummisen.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.01.2018, 10:18:23 ---Ja jäddrar i min lådda,klart bättre nu Zorrow.
Sjukt läckert lirat. Men jag hade nog följt Henrics råd ovan och sänkt kompguran till förmån för sång och trummor..
Men du mixar helt klart i rätt riktning nu i mina lurar åtminstone..
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike pillat som ovan. Kul att du tycker det är läckert lirat :D
--- Citat från: Marsall skrivet 13.01.2018, 10:47:07 ---Bättre o bättre ..För än mer fläsk o driv i låten så nåt myrben sänkning till på guran :o Så kan trummorna driva på än bättre o så kommer sången bättre på posten på köpet B)
--- Slut citat ---
Tack Marsall. Mer fläsk i trumman! Funkar?
--- Citat från: bjurte skrivet 13.01.2018, 12:35:42 ---Riktigt skönt sound du fått till, kanske att trummorna kunde få en liten-liten höjning..
Bra driv och intressant riffande, sången sitter fint oxo!
Och ja!!! 2017 går inte till historien som ett höjdarår! :mellow:
--- Slut citat ---
Tack kompis! Höjda trummor och sång. Är det lagom? (Skönt att det är 2018!!! ;))
bjurte:
Japp nu ligger dom perfekt!
2018 ja, men jag tror på 2020! ;)
Just det! kanske pytte höjning på rumsmickarna(Trummorna)
zorrow:
--- Citat från: bjurte skrivet 13.01.2018, 19:22:26 ---Japp nu ligger dom perfekt!
2018 ja, men jag tror på 2020! ;)
Just det! kanske pytte höjning på rumsmickarna(Trummorna)
--- Slut citat ---
Rumsmickarna i botten och en liten höjning på kicken också (den var lite anonym). Pillade upp sången ytterst lite också när jag ändå var igång. (2020 kan vara året då man blir heltidsmusiker om inte förr...)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida