Forum > Färdiga produktioner

BjurtOMarr - The Point of no return

<< < (11/13) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Eddi skrivet 10.05.2018, 03:29:49 ---Jorå jag har lyssnat tidigare och jorå jag har haft åsikter men nurå så är det dags att trycka ut vad jag egentligen tycker och det är att det är en vansinnigt bra låt som är arrad på ett fantastiskt fint sätt och att tjejerna gör ett riktigt bra jobb när de förgyller detta stycke, jag hörde inte Björn men det betyder bara att det var bra timat :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi  :rolleyes: Visst är det en underbar ballad? Bjurtes spel & arr är fantastiskt bra så det var ett så sant nöje att få vara med på denna ballad :wub: Har inte orkat riktigt med musiken på ca 1 år, som ni invigda förstår. Tina på kör förgyllde det hela ytterligare, min (nya) vapendragerska, det kommer mera :wub: Vi har sjungit mycket ihop på 80-90-tal så då går det sällan snett.

Leif och 91:an: jag tackar er! Men Bjurte är den stora stjärnan här. Vilken musik han skapar, skriver text & arrar :wub:

Bollen går till Bjurte  :P

/Marre

Domenica:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.04.2018, 01:19:43 ---Riktigt maffigt proddad låt, suveränt framfört av alla medverkande. Mycket sköna vibbar från gångna decennier här.

Upplever ett par saker som stör mig i mixen. Det finns bas, men den är inte definierad utan flyter ihop med annat. Jag hade nog försökt skära lågregistret på det mesta så elbasen(?) framträder.

Sedan är det något i komprimeringen som ger "trasig diskant" i refrängerna, märks framför allt på cymbalerna. Mp3 med för hög komprimeringsrate?

--- Slut citat ---
instämmer i att basen behöver ett lägre register iallafall tusen tack för din respons om vårt musikaliska samarbete
 :P
/  Domenica

Boxcutter:
Oh kul att komma tillbaka efter alla dessa år och höra något sånt här! Kände mig först lite skeptisk till sångrösten (som är minst sagt speciell och unik), men it grew on me medan jag lyssnade. Stämsången fungerar exceptionellt bra, hjärtat smälte lite av stämmorna vid 71 på "and as our ships are floating slowly.. ".
Gitarrsolot är makalöst bra också. Jag får även lite metalballad-känsla vilket ger extra plus. Om man ska hitta något att kommentera så är det väl kanske engelska uttalet, fast jag vet inte om det gör det sämre, blir lite skön 80-tals-tyskland-scorpion-känsla av det.

Marruschkka:
Tack Wärnis :wub:

Önskar skön fortsatt sommar!

/Marre

Carlis:
Vafan?? Fimpa "sången" så kanske man slipper få blödande öron....fyfan vad dåligt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion