Forum > Färdiga produktioner
BjurtOMarr - The Point of no return
91:an:
Hade missat denna låt, men kan bara säja jäklar vad bra! Av tidigare kommentarer förstår jag att det rattats en del sen första versionen. Kompositionen, arret med kontrasterna, aldrig blir det monotont, sången, ja allt sitter perfekt!
Leif:
Vacker låt med bra text.
Bra känsla och sång av Maria.
Hittar inget att tillägga på mixen heller. Den låter balanserad och klar.
Snyggt samarbete! Hoppas att det blir fler låtar från er snart.
Tack för musiken!
/Leif
bjurte:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.04.2018, 01:19:43 ---Riktigt maffigt proddad låt, suveränt framfört av alla medverkande. Mycket sköna vibbar från gångna decennier här.
Upplever ett par saker som stör mig i mixen. Det finns bas, men den är inte definierad utan flyter ihop med annat. Jag hade nog försökt skära lågregistret på det mesta så elbasen(?) framträder.
Sedan är det något i komprimeringen som ger "trasig diskant" i refrängerna, märks framför allt på cymbalerna. Mp3 med för hög komprimeringsrate?
--- Slut citat ---
Tjabba!
Noope, det finns ingen bas med på denna , det är pianot som får stå för den uppgift tillsamans med en 'Drone-synth' som bara spelar grundtonerna.
Jag har skurit ganska mycket på dom, och försökte faktiskt skära ytterligare men då blev det bara en tunn soppa, så så här får det bli.
Det du upplever som trasig diskant är nog min senaste 'leksak' som fixar till körstämmor av befinntlig sång, men kan låta lite syntetisk.
Det har blivigt en del av låten lixom..
bjurte:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 12.04.2018, 19:28:23 ---Tjena! Har inte lyssnat på denna förrän nu men på alla kommentarer ovan så verkar det ju som om du/ni har rattat rejält på denna och det låter bra! Jag hittar iaf. inget att klaga på i mix eller utförande.
Låten skulle kunna vara någon gammal Heart-låt i nytappning med Bryan Adams-Heaven-vibbar. Kan inte låta bli att fundera på hur denna skulle vara med en 80tals-mix! :)
Fast strunt i det. Bra jobbat av er! /Fuzz
--- Slut citat ---
Tack för dom snälla orden, Bryan Adams? jo jag vet.. :lol: en 6 sekunders snutt, trodde jag jag skulle komma undan med det, men här är det som vanligt 'vassa öron' ;)
Eddi:
Jorå jag har lyssnat tidigare och jorå jag har haft åsikter men nurå så är det dags att trycka ut vad jag egentligen tycker och det är att det är en vansinnigt bra låt som är arrad på ett fantastiskt fint sätt och att tjejerna gör ett riktigt bra jobb när de förgyller detta stycke, jag hörde inte Björn men det betyder bara att det var bra timat :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida