Forum > Färdiga produktioner
BjurtOMarr - The Point of no return
John Isak:
Håller i stort sett med Wernborg!
Uppfattar också mixen som väldigt basig. Men förutom det, en mycket trevlig låt! :)
Bra jobbat alla inblandade! :)
bjurte:
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.01.2018, 19:49:38 ---Trevlig låt. Sista dansen, eller eftertextlåt i nån romantisk komedi. (nu lyssnade jag inte så noga på texten iofs.)
Finfina gitarrer och bra sång. Och bra kör också.
Grejer jag tänkte på:
Pianot kunde vara lite tajtare i introt.
Sur ton på sången kring 33 som nog kan korrigeras. Kinkigt så i början när intrycket sätts. Fixa det tycker jag.
Hela mixen känns lite för basig. Undra om det kan vara nån pad som tar lite väl mycket plats?
Partiet vid 228 känns lite "midi" med syntbasen. Men det rättar till sig när gitarren kommer in.
Tjusigt!
--- Slut citat ---
Tack Wernis! många värdefulla tips där, suringen ska fixas Basigheten ses över, har nog mixat med för låg volym, Introt däremot är medvetet tänkt att få en liten inbromsning/snubbel precis innan sången börjar.
Ny mix på ingång i morgon...
--- Citat från: John Isak skrivet 12.01.2018, 16:07:12 ---Håller i stort sett med Wernborg!
Uppfattar också mixen som väldigt basig. Men förutom det, en mycket trevlig låt! :)
Bra jobbat alla inblandade! :)
--- Slut citat ---
Tack! Ska korrigera Basbummlet till morgondagens mix.
zorrow:
Tjena kompis! Härligt colab ni har fått till :D Bra låt och sånginsatser, mina 50 cents får bli att sången försvinner lite i refrängen. I verser finns det en härlig dynamik som inte finns i refrängen som låter lite för komprimerad. 10 av 10 för gitarrsolot! :wub:
bjurte:
--- Citat från: zorrow skrivet 12.01.2018, 19:32:59 ---Tjena kompis! Härligt colab ni har fått till :D Bra låt och sånginsatser, mina 50 cents får bli att sången försvinner lite i refrängen. I verser finns det en härlig dynamik som inte finns i refrängen som låter lite för komprimerad. 10 av 10 för gitarrsolot! :wub:
--- Slut citat ---
Trevligt att höra något från min gammla vapendragare.. ;)
Tanken har ju varit att första versen ska smyga fram och vara djä..gt dynamisk och sedan ska det fortsätta
att byggas upp och när Reffarna drar igång ska det vara fullt pådrag på allt, inget dynamiskt bjäffs. ;)
Men visst sången ska ju förståss komma fram...
Har jobbat en del på denna under veckan och idag.
Jag har :
Rensat i Subbasandet, rensat och tunnat ur toner/instrument i Refränger.
Jag bad Tjejerna lägga om Refrängsången och därav även mixat om det mesta.
Som sagt, fortsätt att hitta det som inte låter bra..
zorrow:
Kanoners! Riktigt bra ljudbild. Härlig lågbas (som kanske är pyttelite för hög???). Men om ingen annan protesterar så tycker jag denna låter färdig. Fin sång som hörs bra även i reffen nu. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida