Forum > Färdiga produktioner
BjurtOMarr - The Point of no return
Henric:
Jag tycker sången ligger alldeles för mycket in i gröten och får känslan av att det skulle kunna rensas upp en hel del i frekvensträsket för att få lite mera "in your face" på sången! T ex ligger där någon synt och maler mer eller mindre hela tiden som tar väldig plats frekvensmässigt både högt och lågt.....men det är mina högst personliga reflektioner!
Mvh Henric
Harmonica mike:
Ja det var åt det hållet som Henric är inne på jag också menade på min sista kommentar,fast jag var blygsammare i min sågning :wub:
Sången behöver skulpteras fram lite till.
Mike
bjurte:
--- Citat från: Marsall skrivet 01.01.2018, 15:22:46 ---Man hamnade lixom 30 år tillbaka i tiden fleetwood macisch eller nåt ? doftande låt ni fått till :) Kommer inte på nåt 5 fel alls ..Bra colab o kul att du hittat musiken igen B)
--- Slut citat ---
Fleetwood funkar.. B)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 01.01.2018, 15:46:38 ---De va som katten... skön låt ni kokat ihop. Gillar speciellt partiet som börjar vid ca 127...Maria låter nästam som Kate Bush där :) ...och även sticket vid 215. Bra låt och bra sammarbete. Bra början på ett nytt år, ni satte ribban högt på en gång :)
Jag hade kanske lagt lite mindre reverb på en del grejer, i början får jag en liten känsla att pianot och Maria inte är i samma rum...
//Space
--- Slut citat ---
Tack Rymdis! Pianot är under rensning och Maria har flyttat in i ett nytt rum!
--- Citat från: Asti skrivet 01.01.2018, 16:06:59 ---Känner mig lite som Marsall - förflyttad tillbaka till Powerballadernas tid! :)
Snyggt arr, även om jag lite grand kan tycka att pianomellanspelet "stoppar upp" låten....
Vet inte heller om jag är helt förtjust i pianosoundet som sådant...Vad är det för plugg?
Fint instrumentalparti efter 215 sek och bra sång av framförallt Marre!
Upplever i vissa partier sången/texten något otydlig, så lägg gärna upp texten!
Tycker du är duktig på att få till den här komplexa, "bombastiska" ljudbilden med bibehållen kvalitet!
Sköna gitarrsound! Bra colab och kul att höra från er igen!
/Asti
--- Slut citat ---
Pianot är GRYMT!! ;) men det är och ska rensas mer i.
--- Citat från: Gurano skrivet 01.01.2018, 17:17:03 ---Japp som en gammal god ballad. Håller med Space om reverb och att de inte riktigt är i samma rum.
När musiken smäcker på så försvinner sången lite.
Lite tankar
/G
--- Slut citat ---
TId och rum är under luppen... ;)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.01.2018, 10:22:07 ---Bjurte - long time no seen.. :)
Snyggt detta. Jag gillar Marias pipa i denna,lite åt Kate Bush ja,grymt bra :wub: Arret är kalas Bjurte,och liret.
Lite reverb meckeri om du vill peta i mixen för att få det hela in i Globen,om det nu är dit man siktar. Sången kommer lite i skymundan då det dundrar igång,som det är sagt tidigare.
Men låten LÅTEN - kalas!
Fem snöspadar i luften av fem möjliga.
Vi har 70cm (1m ute i stugan)av den vita varan nu och inget snökaos - än :D
Bra jobbat folks,KR när det är som bäst - Collab.
Skönt med våra spridda musikstilar också,det gör det till en liten låtskatt här på KR.
Mike
--- Slut citat ---
Ingen snö i Trosa, men idag har vi i alla fall minusgrader. brrr....
--- Citat från: Henric skrivet 03.01.2018, 17:28:56 ---Jag tycker sången ligger alldeles för mycket in i gröten och får känslan av att det skulle kunna rensas upp en hel del i frekvensträsket för att få lite mera "in your face" på sången! T ex ligger där någon synt och maler mer eller mindre hela tiden som tar väldig plats frekvensmässigt både högt och lågt.....men det är mina högst personliga reflektioner!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.01.2018, 11:58:05 ---Ja det var åt det hållet som Henric är inne på jag också menade på min sista kommentar,fast jag var blygsammare i min sågning :wub:
Sången behöver skulpteras fram lite till.
Mike
--- Slut citat ---
Henric o Mike!
Håller på och rensar bland pianoklinket i Refrängerna och jag har även bett Flickorna om omsjungning av dessa, för tilltajjtning !
Henric:
Här händer det grejor, klar förbättring, jag tror sången tål lite till ( dippa gärna den översta diskanten något om den blir för vass, bruden har ju klipp i pipan!). Coolt gitarrsolo jag får känslan av två gitarister som spelar solo samtidigt, testa att panna ut dom något ifrån varandra för att förstärka effekten, kan bli coolt, tror jag! Bra jobbat!
Mvh Henric
Wernborg:
Trevlig låt. Sista dansen, eller eftertextlåt i nån romantisk komedi. (nu lyssnade jag inte så noga på texten iofs.)
Finfina gitarrer och bra sång. Och bra kör också.
Grejer jag tänkte på:
Pianot kunde vara lite tajtare i introt.
Sur ton på sången kring 33 som nog kan korrigeras. Kinkigt så i början när intrycket sätts. Fixa det tycker jag.
Hela mixen känns lite för basig. Undra om det kan vara nån pad som tar lite väl mycket plats?
Partiet vid 228 känns lite "midi" med syntbasen. Men det rättar till sig när gitarren kommer in.
Tjusigt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida