Forum > Demolåtar
Mr G & Marsall - Smärtans Oceaner!
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 06.01.2018, 19:43:41 ---Har lyssnat på sångversionen nu. Bra text och passande sång, men jag
tycker den ska upp i styrka vid "...simmar i smärtans oceaner". Alldeles
i början har den OK nivå. Lite låg även i slutdelen.
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar. Jo jag hör det du hör och ska justera sången.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.01.2018, 10:39:44 ---Japp,grymt bra detta.
Text och sång passade som handsken.Men jag håller med Asti,sången är lite låg i volym. Sedan tycker jag mig höra lite dist i sången,kanske ska det vara så? Möjligen har mina lurar eller öronen gett upp :D
Nice work guys
Mike
--- Slut citat ---
Tackar
Jo sångnivåer ska justeras....och dina öron luras inte - det är svag dist på sången, men den är medveten. Tycker att det gör att sången blir rivig på ett bra sätt.
Tackar för era tankar
/Göran
Gurano:
Här kommer en version med justerade sångnivåer tror jag samt mindre/ingen dist.
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/SmartansOceaner_2017_33D.mp3[/mp3]
/G
Henric:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.01.2018, 12:30:23 ---Här kommer en version med justerade sångnivåer tror jag samt mindre/ingen dist.
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/SmartansOceaner_2017_33D.mp3[/mp3]
/G
--- Slut citat ---
Coolt lir och roligt med sång, låter vasst tycker jag! (Eller har jag suttit för länge och fått Listening Fatigue de Luxe!)
Mvh Henric
Wernborg:
Lyssnade på länken några inlägg upp.
Tjoho, direkt tillbaka till 1981 och mitt i punkeran på nåt sätt. Hade det inte varit för trumpluggen så hade det kunnat vara något som bolaget Mistlur gav ut.
Kanske att sången är lite otydlig här och där. Vet inte om jag är så förtjust i dubbning av sång i sån här stil, men det funkar ju också. Är väl en smaksak.
Basen är riktigt smaskig.
Gurano:
--- Citat från: Henric skrivet 07.01.2018, 18:44:18 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 07.01.2018, 12:30:23 ---Här kommer en version med justerade sångnivåer tror jag samt mindre/ingen dist.
/G
--- Slut citat ---
Coolt lir och roligt med sång, låter vasst tycker jag! (Eller har jag suttit för länge och fått Listening Fatigue de Luxe!)
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Tack för lyss å komment
Hmm vass? - vi får se om flera noterar detta - i så fall ändrar jag i mixen :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.01.2018, 20:05:07 ---Lyssnade på länken några inlägg upp.
Tjoho, direkt tillbaka till 1981 och mitt i punkeran på nåt sätt. Hade det inte varit för trumpluggen så hade det kunnat vara något som bolaget Mistlur gav ut.
Kanske att sången är lite otydlig här och där. Vet inte om jag är så förtjust i dubbning av sång i sån här stil, men det funkar ju också. Är väl en smaksak.
Basen är riktigt smaskig.
--- Slut citat ---
Tackar - tar det som positiv kritik (punk-era och Mistlur :D )
Jag störs nog inte själv av sången - som du skrev, det är nog smaksak.
Kul att du gillar basen
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida