Forum > Demolåtar
Mr G & Marsall - Smärtans Oceaner!
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 01.01.2018, 10:44:23 ---Sköna guraharmisar ala gurano..o skön bas måste nämnas
En liten omöblering i låten till reffens fördel kunde hotta den ytterligare.? B)
--- Slut citat ---
En ommöblering är gjord men den versionen är ännu inte upplagd - väntar kanske på sång ;)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.01.2018, 11:55:43 ---Mumsfillibabba för öronen denna årets första dag :wub:
Det är väl bara sången som fattas och lite justering i utrymmet kring den,grymt läckert lirat G.
Mike
--- Slut citat ---
Tackar
Jag hoppas att det blir sång...men man vet aldrig - i så fall lägger jag upp en ny version
--- Citat från: Asti skrivet 01.01.2018, 12:18:38 ---Skönt laidback gung i denna! Snygga gitarrer och bra, kompletterande bas!
Mixen känns bra - möjligen att gitarrslingan i mitten ligger lite högt...?
Lite sång är nog inte i vägen. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar
Min tanke/plan är/var att just gitarren sakta stiger i intensitet/styrka där i mitten ... så det var planerat (men inget är skrivet i sten).
Får jag sång på en ny version som jag nu har gjort så lägger jag upp den - annars hamnar idén i runda arkivet.
--- Citat från: bjurte skrivet 01.01.2018, 13:53:50 ---Gurano plays Gurano, tajjt och välspelat, kan bli bra om du får till en just Melodi/Sång..
--- Slut citat ---
Tackar - kanske blir det sång - vi får se :D
Tack alla för era tankar.
/G
spacetrucker:
Håller med Bjurte... Gurano plays Gurano :D
Skön gung. Gillar speciellt basen
...i väntan på sång
//Space
Gurano:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 02.01.2018, 08:17:02 ---Håller med Bjurte... Gurano plays Gurano :D
Skön gung. Gillar speciellt basen
...i väntan på sång
//Space
--- Slut citat ---
Tackar
Nu är den ngt omklippt och så har Marsall lagt sång
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/SmartansOceaner_2017_33D.mp3[/mp3]
Asti:
Har lyssnat på sångversionen nu. Bra text och passande sång, men jag
tycker den ska upp i styrka vid "...simmar i smärtans oceaner". Alldeles
i början har den OK nivå. Lite låg även i slutdelen.
/Asti
Harmonica mike:
Japp,grymt bra detta.
Text och sång passade som handsken.Men jag håller med Asti,sången är lite låg i volym. Sedan tycker jag mig höra lite dist i sången,kanske ska det vara så? Möjligen har mina lurar eller öronen gett upp :D
Nice work guys
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida