Forum > Färdiga produktioner

Hockey Dog - (Pet Suite part I)

<< < (11/13) > >>

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 09.10.2007, 11:37:35 ---Låten är ju så himla fin, men slutet? Vaffö gö du på dette viset?  :o

--- Slut citat ---
Lite kaos vill jag allt ha med på ett hörn.  :P Eller ja, det kanske bara stör. Vi får se.

--- Citat från: Harmonica Mike ---Det blir då full pott med pluss i kanten...

--- Slut citat ---
Åhh. Härligt och kul att det diggas.  :wub:

--- Citat från: max ---Wow, riktigt snyggt gjort! Jag är mäkta imponerad!

--- Slut citat ---
Hej max. Tack för lyssning.

Larsson:
tjo..lyssnade på den version som ligger i start inlägget
hoppas det är version 1.3?

iallafall..skitsnygg låt & coolt med live atmosfären som är pålagd..
en äkta saxofon ger ju en värme & ett liv till musiken som är obetalbar..
får lite gammal jeff beck vibbar av detta..det är saxen som gör att det tar steget bort från gammle jeff
men snyggt spelat på alla sätt & vis..låten kan lätt gå utan att man tröttnar..

på solo gitarren låter det som att det är små swells på varge ton..hur går det till??
cool effekt iallafall!!

snygt hobbat från alla sidor ;)
/Larsson

Tant Fransa:
Fantastiskt tantig låt (OBS - detta är ett mycket positivt omdöme)! 
Gillar speciellt partiet fram till 4.44. Låter Färnlöf fast med sax :wub:.

Men måste bara säga EN litenliten grej: Vid 4.45? En -7  klang? eller vad är det ?  Som har kommit fel :huh: .
Borde varit ett maj7 eller moll-nånting :unsure:.
Alltså, det är ju en liten skitsak, men i mina öron spretar den iväg ut åt "fel håll" - det bryter stilen på nåt vis...

Och jag påpekar det endast därför att helheten är fantastisk! Tack!

Wernborg:

--- Citat från: Larsson skrivet 16.10.2007, 20:52:58 ---på solo gitarren låter det som att det är små swells på varge ton..hur går det till??
cool effekt iallafall!!

--- Slut citat ---

Tjena Larsson.

Tackar för omdömet. Skoj att det går hem.

Antar att du syftar på gitarrsolot i slutet då. Det är i alla fall en Bosseffekt som heter Guitar Synth som huserar i min GT-6. Man kan ställa in den att blanda signalen med gitarrens egen, vilket jag har för mig att jag gjorde här. Annars kan man få den att låta sågtand- eller fyrkantsvåg också. Ganska coolt ja, men svårspelat eftersom det inte går via nån MIDI-mik utan översätter signalen från mikarna direkt.

Wernborg:

--- Citat från: Tant Fransa skrivet 17.10.2007, 13:00:53 ---Fantastiskt tantig låt (OBS - detta är ett mycket positivt omdöme)! 
Gillar speciellt partiet fram till 4.44. Låter Färnlöf fast med sax :wub:.

Men måste bara säga EN litenliten grej: Vid 4.45? En -7  klang? eller vad är det ?  Som har kommit fel :huh: .
Borde varit ett maj7 eller moll-nånting :unsure:.
Alltså, det är ju en liten skitsak, men i mina öron spretar den iväg ut åt "fel håll" - det bryter stilen på nåt vis...

Och jag påpekar det endast därför att helheten är fantastisk! Tack!

--- Slut citat ---

Va kul med en referens till Färnlöf. Två av jazzhistoriens bästa låtar kommer från honom enligt mig. Farfars vals och Att angöra en brygga.  :wub:

Vid 4.45 är det passagen från G ner till E7 och vidare till E7b9 som du menar?? Tja, är väl en smaksak.

:angry: Grrrrr. Satte mig vid pianot och testade med Em7 istället och fick modifiera melodin något. Det lät mycket bättre.....  :angry:  Fan, måste jag göra om låten nu.....

Tackar ödmjukast för fina kommentarer och bra tips.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion