Forum > Färdiga produktioner
Hockey Dog - (Pet Suite part I)
DåligtGehör:
Allt är bättre men än är det inte bra. Om du inta har några andra trummor så tror jag stark på att låta introdelen vara utan puk och baskaggeinslag. Vet inte om det är ljudet eller även spelet men det låter mest som en trummis sitter bredvid (inte med i låten alltså) och mixtrar och ställer in sina trummor. Plötsligt lite slag här och där som inte känns som de hör hemma i låten. Cymballiret ok.
När väl låten sätter igång är det lättare att stå ut med trummorna. Inte njuta av dem - ljudet alltså. Virvel inte det största problemet nu snarare pukor och baskagge. Baskaggen för hög eller åtminstone för markerad. Pukorna låter lite väl dämpad papp. Det är mest cymbalrena som för det mesta låtar bra.
Hmm... i slutet av låten låter crasharna inte bra. Stör mig på dem. Varför så många, varför står de ut så, varför händer det bara hipp som happ, vad motiverar dessa crashar? Tycker inte de motiverar sig själv - särskilt inte genom att sticka ut så!
:(
---
:)
Se det mest som randanmärkningar från en perfektionist som hade gjort sämre själv. Du har mer eller mindre full pott från alla andra så njut av det istället om du tycker jag snackar i nattmössan. Även; man behöver ju inte göra allt tip-top. Räcker väl egentligen många gånger att få ner idéerna. En riktig trummis på det här och det hade varit kalas.
Wernborg:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 17.10.2007, 20:40:01 ---Allt är bättre men än är det inte bra. Om du inta har några andra trummor så tror jag stark på att låta introdelen vara utan puk och baskaggeinslag. Vet inte om det är ljudet eller även spelet men det låter mest som en trummis sitter bredvid (inte med i låten alltså) och mixtrar och ställer in sina trummor. Plötsligt lite slag här och där som inte känns som de hör hemma i låten. Cymballiret ok.
När väl låten sätter igång är det lättare att stå ut med trummorna. Inte njuta av dem - ljudet alltså. Virvel inte det största problemet nu snarare pukor och baskagge. Baskaggen för hög eller åtminstone för markerad. Pukorna låter lite väl dämpad papp. Det är mest cymbalrena som för det mesta låtar bra.
Hmm... i slutet av låten låter crasharna inte bra. Stör mig på dem. Varför så många, varför står de ut så, varför händer det bara hipp som happ, vad motiverar dessa crashar? Tycker inte de motiverar sig själv - särskilt inte genom att sticka ut så!
:(
---
:)
Se det mest som randanmärkningar från en perfektionist som hade gjort sämre själv. Du har mer eller mindre full pott från alla andra så njut av det istället om du tycker jag snackar i nattmössan. Även; man behöver ju inte göra allt tip-top. Räcker väl egentligen många gånger att få ner idéerna. En riktig trummis på det här och det hade varit kalas.
--- Slut citat ---
Jo, du har rätt. Det är ju en sak att datorisera trummor för pop, rock o dyl, men till jazz är ju en omöjlig uppgift egentligen. Man är väl en idiot som ger sig in i det. Du har en poäng i omotiverade kraschar etc. Det kanske är bättre att lägga trummor som inte gör något väsen av sig alls så kanske man glömmer bort att tänka på dom. Inga fills och liknande ??
Tack!
Emulator:
vi är (de flesta av oss) hobbymusiker.
Sluta absolut inte upp med din trumprogrammering, jag tycker att det är något av de bättre jazzprogrammeringar som gjorts som jag hört.
En obildad sälle som jag uppskattar denna låt oerhört mycket. se till att spara en version åt mig innan du förstör den.
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 17.10.2007, 21:22:39 ---vi är (de flesta av oss) hobbymusiker.
Sluta absolut inte upp med din trumprogrammering, jag tycker att det är något av de bättre jazzprogrammeringar som gjorts som jag hört.
En obildad sälle som jag uppskattar denna låt oerhört mycket. se till att spara en version åt mig innan du förstör den.
--- Slut citat ---
:wub:
Nädå. Jag tar med mig tankarna kring trummorna till en annan låt. Denna får vara klar nu.
Tant Fransa:
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.10.2007, 20:12:00 ---
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 17.10.2007, 13:00:53 ---Fantastiskt tantig låt (OBS - detta är ett mycket positivt omdöme)!
Gillar speciellt partiet fram till 4.44. Låter Färnlöf fast med sax :wub:.
Men måste bara säga EN litenliten grej: Vid 4.45? En -7 klang? eller vad är det ? Som har kommit fel :huh: .
Borde varit ett maj7 eller moll-nånting :unsure:.
Alltså, det är ju en liten skitsak, men i mina öron spretar den iväg ut åt "fel håll" - det bryter stilen på nåt vis...
Och jag påpekar det endast därför att helheten är fantastisk! Tack!
--- Slut citat ---
Va kul med en referens till Färnlöf. Två av jazzhistoriens bästa låtar kommer från honom enligt mig. Farfars vals och Att angöra en brygga. :wub:
Vid 4.45 är det passagen från G ner till E7 och vidare till E7b9 som du menar?? Tja, är väl en smaksak.
:angry: Grrrrr. Satte mig vid pianot och testade med Em7 istället och fick modifiera melodin något. Det lät mycket bättre..... :angry: Fan, måste jag göra om låten nu.....
Tackar ödmjukast för fina kommentarer och bra tips.
--- Slut citat ---
F'låt. Jag sätter alltid foten i munnen... jag tycker verkligen att det är ett underbart stycke musik!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida