Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi (klar) - VIDEO
			Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 01.12.2017, 18:55:20 ---
--- Citat från: Asti skrivet 01.12.2017, 18:21:41 ---
--- Citat från: Toby skrivet 01.12.2017, 11:58:26 ---Snyggt! Tycker du kunde vässa arpeggiatorn aningen. Gillar inte heller att det hörs när du sätter om tonerna på den. Önskar det varit mer legato så det inte hade hörts. Tänker på det mest i början. Alltså småsaker.  :) En av de akustiska gnisslar sig lite fram som ett rytminstrument. Det är rätt fräckt. En grej som sticker ut. 
Apatin i texten passar bra till låten. 
Snyggt jobb!
Toby
--- Slut citat ---
Vet nog inte riktigt vad du avser med att"vässa" arpeggiatorn... :unsure:
Förstår att du vill ha arpens toner mer sammanhängande, även vid tonbyten! 
Är osäker på hur jag ska lösa det, men ska kolla om jag hittar nåt!
Det var faktiskt meningen att de akustiska gitarrerna skulle bidra till rytmen via lite strängrassel!  :)
Roligt att du tycker texten funkar - även med nödrim!  :rolleyes:
Tack för återkommande feedback Torbjörn!
/Asti
--- Slut citat ---
 Jag menar aningen mer eq i de högre registren. Tror att du fixar det andra i pianoroll. 
Bra tänkt med rasslet!  ;) 
Nej, nödrimmet gillar jag inte riktigt!  :lol:
Toby
--- Slut citat ---
"Mer eq i de högre registren" - antar att du då menar att öka några db i de övre registren? Mer diskant?
Pianoroll ska jag kolla! Tack för tipsen!
/Asti

Asti:

Har fått hjälp av min äldste son med en video!
Tycker själv det blev bra!  :)

MaxB:

Härlig låt och härligt med video. Han är bra på att sätta ihop en video som präglas av stämningen i låten. 
En liten detalj bara, jag tycker munnen (som används att sjunga med) är alldeles för nära filmad. Borde vara lite distans eller fokus på puffskydd. 
Vet inte om jag är ensam om att reagera på den detaljen men...

bjurte:

Stämningsfullt och vackert, kan tycka att sången kunde mixas lite tydligare, visst hörs den ordentligt, men lite luddigt och otydligt.
Har faktiskt svårt att höra om du sjunger på svenska/Skånska/smålänska eller engelska, men som sagt mina öron är nog dom 'luddigaste o sämsta' här på KR   :(
PS. JAg gillar den nära munnen i videon 

Marsall:

Bra video som passar finfint o låten likaså vii ii i på reffen sitter fint i bakskallen när den är slut B)

Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida