Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi (klar) - VIDEO
Toby:
Snyggt! Tycker du kunde vässa arpeggiatorn aningen. Gillar inte heller att det hörs när du sätter om tonerna på den. Önskar det varit mer legato så det inte hade hörts. Tänker på det mest i början. Alltså småsaker. :) En av de akustiska gnisslar sig lite fram som ett rytminstrument. Det är rätt fräckt. En grej som sticker ut.
Apatin i texten passar bra till låten.
Snyggt jobb!
Toby
spacetrucker:
Jo, den nya versionen passar nog bättre för mina öron :D
//Space
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 01.12.2017, 11:58:26 ---Snyggt! Tycker du kunde vässa arpeggiatorn aningen. Gillar inte heller att det hörs när du sätter om tonerna på den. Önskar det varit mer legato så det inte hade hörts. Tänker på det mest i början. Alltså småsaker. :) En av de akustiska gnisslar sig lite fram som ett rytminstrument. Det är rätt fräckt. En grej som sticker ut.
Snyggt jobb!
Toby
--- Slut citat ---
Vet nog inte riktigt vad du avser med att"vässa" arpeggiatorn... :unsure:
Förstår att du vill ha arpens toner mer sammanhängande, även vid tonbyten!
Är osäker på hur jag ska lösa det, men ska kolla om jag hittar nåt!
Det var faktiskt meningen att de akustiska gitarrerna skulle bidra till rytmen via lite strängrassel! :)
Roligt att du tycker texten funkar - även med nödrim! :rolleyes:
Tack för återkommande feedback Torbjörn!
/Asti
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 01.12.2017, 14:05:08 ---Jo, den nya versionen passar nog bättre för mina öron :D
//Space
--- Slut citat ---
OK, du föredrar också den senare versionen!
Tack för uppföljning Krister!
/Asti
Toby:
--- Citat från: Asti skrivet 01.12.2017, 18:21:41 ---
--- Citat från: Toby skrivet 01.12.2017, 11:58:26 ---Snyggt! Tycker du kunde vässa arpeggiatorn aningen. Gillar inte heller att det hörs när du sätter om tonerna på den. Önskar det varit mer legato så det inte hade hörts. Tänker på det mest i början. Alltså småsaker. :) En av de akustiska gnisslar sig lite fram som ett rytminstrument. Det är rätt fräckt. En grej som sticker ut.
Snyggt jobb!
Toby
--- Slut citat ---
Vet nog inte riktigt vad du avser med att"vässa" arpeggiatorn... :unsure:
Förstår att du vill ha arpens toner mer sammanhängande, även vid tonbyten!
Är osäker på hur jag ska lösa det, men ska kolla om jag hittar nåt!
Det var faktiskt meningen att de akustiska gitarrerna skulle bidra till rytmen via lite strängrassel! :)
Roligt att du tycker texten funkar - även med nödrim! :rolleyes:
Tack för återkommande feedback Torbjörn!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag menar aningen mer eq i de högre registren. Tror att du fixar det andra i pianoroll.
Bra tänkt med rasslet! ;)
Nej, nödrimmet gillar jag inte riktigt! :lol:
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida