Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi (klar) - VIDEO
MaxB:
Så cool. Arpeggiatorn skulle initialt kunna tolkas som ett eko på rhodes. Nu känns det att den gör nytta och ger avsedd effekt. Bas som är lugnare, som denna, gillar jag. Fin låt och ett fint hantverk btw. Nivåer känns spontant bra så här.
Eddi:
Jag har endast lyssnat till den senaste och jag gillar allt jag hör(nästan) detta är ytterligare ett bevis att du passerat 10.000 timmar för hur man gör en låt. Instrumentaleringen balanserar snyggt på harmonierna och du har gett Spottnickgitarren ett ansikte. Jag förstår inte helt vad låten handlar om men det är inte pga din småländska. Min enda invändning/fråga är om kören verkligen ligger rätt på slutordet "förstår" i övrigt fem småländska kroppkakor :D
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 29.11.2017, 18:58:42 ---Jag tycker detta är bättre!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
OK, då vet jag! :)
Tack för din uppföljande feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.12.2017, 09:49:15 ---Så cool. Arpeggiatorn skulle initialt kunna tolkas som ett eko på rhodes. Nu känns det att den gör nytta och ger avsedd effekt. Bas som är lugnare, som denna gillar jag. Fin låt och ett fint hantverk btw. Nivåer känns spontant bra så här.
--- Slut citat ---
Tänkte också på att arpen liksom förstärkte vibratot i elpianot!
Ja, arpen känns kanske tillräckligt så här, även om jag tycker första versionen ger en mer suggestiv effekt.
Skönt att nivåerna funkar! Tack för din feedback Max!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.12.2017, 10:52:32 ---Jag har endast lyssnat till den senaste och jag gillar allt jag hör(nästan) detta är ytterligare ett bevis att du passerat 10.000 timmar för hur man gör en låt. Instrumentaleringen balanserar snyggt på harmonierna och du har gett Spottnickgitarren ett ansikte. Jag förstår inte helt vad låten handlar om men det är inte pga din småländska. Min enda invändning/fråga är om kören verkligen ligger rätt på slutordet "förstår" i övrigt fem småländska kroppkakor :D
--- Slut citat ---
10000 timmar är 1250 hela arbetsdagar eller det dubbla antalet inspelningspass på ca 4 timmar.... :)
Det känns nog som att man lagt ner den tiden på musiken gott och väl i livet, men det behöver ju
inte betyda att man för den skull vet hur man gör en låt! :wacko:
Roligt att du tycker jag valt någorlunda rätt instrumentering. Vilket ansikte tänker du på? :D
Har lagt upp texten i trådhuvudet! Beskriver där vad den i stort är tänkt att handla om.
En del av kören var tvungna att hämta andan där, så det blev nog ett litet glapp där tyvärr. :rolleyes:
Tack för din feedback Eddi och kroppkakorna tar jag tacksamt emot! :wub:
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida