Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi (klar) - VIDEO
Toby:
Coolt driv i den här! Gillar arpeggiatorn, helst i början. Kanske skulle du efterhand tona ner den och ersätta med bas kanske efter lugna sköna gitarrbreaket.
Snyggt sångljud du har.
Rimmet "nu" och "jag och du" är lite väl billigt tycker jag. :lol: Fick Adolfsson & Falck vibbar av låten.
Andra lyssningen så tycker jag låten inte vill lyfta riktigt. Har ingen ide´där riktigt. Kanske byta till 16-delar på HH i choruset.
Toby
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 29.11.2017, 11:21:02 ---Coolt driv i den här! Gillar arpeggiatorn, helst i början. Kanske skulle du efterhand tona ner den och ersätta med bas kanske efter lugna sköna gitarrbreaket.
Snyggt sångljud du har.
Rimmet "nu" och "jag och du" är lite väl billigt tycker jag. :lol: Fick Adolfsson & Falck vibbar av låten.
Andra lyssningen så tycker jag låten inte vill lyfta riktigt. Har ingen ide´där riktigt. Kanske byta till 16-delar på HH i choruset.
Toby
--- Slut citat ---
Arpeggiatorn vill jag ha kvar. Den är utgångspunkten för och ryggraden i låten.
Det jag är fundersam över är nivån på den....är den kanske för stark?
Jo, ibland blir det väl lite nödrim. :rolleyes: Adolfsson & Falck tycker jag är bra vibbar! :)
Tanken är väl inte att låten ska ha en "refräng" som lyfter, utan mer ha en genomgående
stämning, som förstärks något i slutdelen via tillkommande sångstämmor och akustiska gitarrer.
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
spacetrucker:
Snyggt. Gillar elpianot. Bas-arpeggiatorn är cool men det blir lite väl mycket av det goda. Jag märkte att jag började focusera min lyssning på den istället för den fina låten.... liksom. En vanlig bas kunde ta över vid nåt skede... som här redan nämnts.
Själva låten är kanon.
//Space
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.11.2017, 12:15:04 ---Snyggt. Gillar elpianot. Bas-arpeggiatorn är cool men det blir lite väl mycket av det goda. Jag märkte att jag började focusera min lyssning på den istället för den fina låten.... liksom. En vanlig bas kunde ta över vid nåt skede... som här redan nämnts.
Själva låten är kanon.
//Space
--- Slut citat ---
OK - jag ger mig! :D Här är en alternativ version med elbas och där arpeggiatorn
höjts en oktav och sänkts i styrka. Bättre så här?
Henric:
Jag tycker detta är bättre!
Mvh Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida