Forum > Demolåtar

Asti - I have seen the future (ny version)

(1/6) > >>

Asti:
Edit 2017-11-19: Har höjt basen, plockat bort "pruttsynten" från första versen och sänkt den något. Tror den ska vara
                          kvar i "refrängen" för lite bättre intensitet. Den nya versionen finns här i trådhuvudet. Bättre/sämre nu?  :)
Edit 2017-11-17: En ny mix med elbas och utan "pruttsynt" finns lite längre ner på denna sidan i tråden! Bättre så..?
Lekte lite med beats, stråkar och arpeggiator! Blev nåt hopkok som kanske
skulle funka som filmmusik till en dokumentär om räkfiske...?  :rolleyes:
Svårt att göra något riktigt seriöst tyvärr när datorn kraschar 3-4 gånger varje inspelningspass.... :(

Titel: I have seen the future
Artist: Asti & The Fart Synth Orchestra
Text & Musik: Asti
Längd: 3:31
År: 2017

spacetrucker:
Hmmmm... precis som du sa, ett hip-kok.... eler var det hop-kok. Funkar förvånansvärt bra. Saknar dock bas. Dessutom är jag inte helt övertygad av "prutt-synten"
Snygg melodi och snyggt sjunget (som vanligt).

//Space

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.11.2017, 16:35:39 ---Hmmmm... precis som du sa, ett hip-kok.... eler var det hop-kok. Funkar förvånansvärt bra. Saknar dock bas. Dessutom är jag inte helt övertygad av "prutt-synten"
Snygg melodi och snyggt sjunget (som vanligt).

//Space

--- Slut citat ---
Jag är också lite fundersam på om det ska vara bas eller inte.....kanske under sången....?
Jaså, du gillar inte "prutt-synten" riktigt!?  :D  Jag tycker nog den ger lite extra nerv....
Roligt att du gillar melodi och sång! Tack för feedback Christer!
/Asti

Henric:
Jag gillar det, tycker det låter bra! Trevligt hopkok för mina smaklökar!

Henric

Toby:
Låter bra! Snyggt när beatet kommer in och då menar jag inte sticket. Gillar stråkarret! Har lite svårt för sticket som bryter av ganska abrupt. Snyggt i sig men passar det?
 Ryckte till i början när synten kom in. Trodde mina monitorer rasat. Kanske att den kommer in lite konstigt som gör det eller att den krockar med trummorna.
Hade behövts bas på en del ställen. 
Tycker ditt stråkljud är fint. Vad är det för något?
Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion