Forum > Demolåtar
Asti - I have seen the future (ny version)
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.11.2017, 23:09:10 ---Gillar din senaste version! Lite prutt ska ju vara med och här finns lite besynnerliga harmer med som jag gillar stort.
Bravo, du förnyar dig ständigt Asti :wub: :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Jo, livet blir nog trist helt utan pruttar! :)
Roligt att du tycker jag förnyar mig!
Tack för din feedback Marre!
/Asti
Kornstad:
Som vanligt när du är i farten så låter det kvalitet. Har alltid gillat din stil och sång.
Köper egentligen allt i låten förutom att basen krockar i de låga frekvenserna med stråkarna så att det låter bumligt bitvis, samt att jag tycker det blir lite "over the top" när allt öser på samtidigt i slutsekunderna.
Testa att köra en high-pass från 100 typ på basen om du inte redan gjort det så borde det bli bättre.
Tror inte det behövs så mycket låga frekvenser på den iom att stråkarna fyller upp så mycket.
Fast det var typ 100 år sedan jag satt och mixade känns det som så jag kan ha fel, men det var min första tanke. :)
Asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.11.2017, 21:27:50 ---Som vanligt när du är i farten så låter det kvalitet. Har alltid gillat din stil och sång.
Köper egentligen allt i låten förutom att basen krockar i de låga frekvenserna med stråkarna så att det låter bumligt bitvis, samt att jag tycker det blir lite "over the top" när allt öser på samtidigt i slutsekunderna.
Testa att köra en high-pass från 100 typ på basen om du inte redan gjort det så borde det bli bättre.
Tror inte det behövs så mycket låga frekvenser på den iom att stråkarna fyller upp så mycket.
Fast det var typ 100 år sedan jag satt och mixade känns det som så jag kan ha fel, men det var min första tanke. :)
--- Slut citat ---
I den förra mixen tyckte jag att "prutt-synthen"/arpeggiatorn krockade med basen, så då skar jag arpen en del i de
låga frekvenserna och höjde basen en aning runt 100 Hz. Tyckte basen kom fram bättre då. Den var för svag då.
Har inte tänkt på att cellon kanske också krockar med basen i vissa frekvenser...ska kolla det!
I slutdelen vid jag nog ha det "all in". Möjligen kanske jag ska sänka trummorna en aning...
Jaså du mixade en del under tiden för ryska revolutionen..? Var själv inte med i KR på den tiden. :o
Ursäkta mina tråkiga skämt och tack för nyttig feedback! :rolleyes:
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida