Forum > Demolåtar
Asti - I have seen the future (ny version)
MaxB:
En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 15.11.2017, 18:20:46 ---Jag gillar det, tycker det låter bra! Trevligt hopkok för mina smaklökar!
Henric
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar det Henric!
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 15.11.2017, 19:33:34 ---Låter bra! Snyggt när beatet kommer in och då menar jag inte sticket. Gillar stråkarret! Har lite svårt för sticket som bryter av ganska abrupt. Snyggt i sig men passar det?
Ryckte till i början när synten kom in. Trodde mina monitorer rasat. Kanske att den kommer in lite konstigt som gör det eller att den krockar med trummorna.
Hade behövts bas på en del ställen.
Tycker ditt stråkljud är fint. Vad är det för något?
Toby
--- Slut citat ---
Nej, sticket var visserligen tänkt att "sticka ut", men det blev kanske för mycket...? :)
Minns att jag också reagerade vid nån lyssning på att det lät lite konstigt där arpeggiatorn först kommer in.
Ska kolla om det går att "mjukstarta" den på nåt sätt! Ska också försöka lägga på lite bas på valda ställen och se om det förstärker.
Stråkljudet kommer från East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold. Ingen ny plugg, men hyfsade stråkljud ändå, tycker jag.
Roligt att du hittar saker du gillar i detta hopkok! :)
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.11.2017, 12:03:05 ---En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?
--- Slut citat ---
Förstår nog inte det där med fransk thriller.... :unsure:
Jag tycker nog "pruttsynten" är rätt kul här! :)
Har faktiskt ingen aning hur det här låter i mormors köksradio.
Tack för din feedback Max!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 16.11.2017, 18:59:38 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 16.11.2017, 12:03:05 ---En fransk thriller, krasch boom bang
--- Slut citat ---
Förstår nog inte det där med fransk thriller.... :unsure:
Jag tycker nog "pruttsynten" är rätt kul här! :)
Har faktiskt ingen aning hur det här låter i mormors köksradio.
Tack för din feedback Max!
/Asti
--- Slut citat ---
Så mystiskt jag uttryckte mig. Associerade till en fransk thriller, då jag hörde början av låten.
I den senaste artikeln jag läste om mixning, står det att det alltid är intressant att lyssna hur mixen låter i mono och i en klen anläggning (mormors transistorradio skulle det vara). Det var inte menat som en larvig kommentar, utan en seriös sådan. Syftade på att om pruttsynten låter prutt då man inte hör basljudet, kan man undra om man ska ha med ett sånt ljud. Det kan förvirra och låta som ett misstag, då man lyssnar i en simpel telefonhögtalare, typ...
Så gick mina seriösa/röriga tankegångar.
Alltså ett seriöst mixinlägg/undran.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida