Forum > Demolåtar
Mr G - Yellow Floyd
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 12.11.2017, 01:01:12 ---En himla skön gungig historia som hela tiden låter som om det ska brista ut i någon ännu härligare sångsvit men då måste det till ett nytt tema som du säger. Läckert som det är just nu ändå.
--- Slut citat ---
Tack - ja vi får se vad som sker med denna. Just nu har min musikdator pajjat så det får bli senare
/G
--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.11.2017, 14:19:54 ---Gungar skönt, snygga gitarrer. Kanske lite lång som sådan (som redan nämnts). Var försiktig med vad du lägger på i alla fall. Jag tror att less is more i detta fall.
//Space
--- Slut citat ---
Jo den är lång - och kanske blir den längre men då behöver nåt mer hända
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.11.2017, 15:20:02 ---Skön musik. Behöver det hända nåt mer? Sång onödigt. Cool lyssning för mig.
Men kanske lite mer melodistuks gitarrsolon?
--- Slut citat ---
Tackar
Jo nåt mer med gura behövs nog
Tack för era tankar
/G
Roffe H:
Skön musik, som sagt, snygga guror och bra gung...sång på detta, kanske? (men bra ändå)
/Roffe H
Gurano:
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.11.2017, 21:36:31 ---Skön musik, som sagt, snygga guror och bra gung...sång på detta, kanske? (men bra ändå)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack så mycket.
Vi får se om det blir någon mer gura eller sång på denna - just nu är min dator rökt.
/G
Kornstad:
Skönt stycke tycker jag och riktigt gött att ha i bakgrunden när man pysslar med ngt.
Vet inte om du skall ändra så mycket mer i arret egentligen förutom kanske trummorna om du vill få lyssnarna att uppleva lite mer variation i låten.
Lek lite med takterna och byt driv i slagverket så får man en helt annan känsla fast det andra fortsätter i samma lunk.
Gurano:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.11.2017, 21:43:51 ---Skönt stycke tycker jag och riktigt gött att ha i bakgrunden när man pysslar med ngt.
Vet inte om du skall ändra så mycket mer i arret egentligen förutom kanske trummorna om du vill få lyssnarna att uppleva lite mer variation i låten.
Lek lite med takterna och byt driv i slagverket så får man en helt annan känsla fast det andra fortsätter i samma lunk.
--- Slut citat ---
Jag har en variant med ny mix men har inte lagt upp den ... men jag ska absolut ta en fundering på trummorna
Tack för tankar
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida