Forum > Demolåtar

Mr G - Yellow Floyd

(1/3) > >>

Gurano:
En gammal grej som lunkar på i stillsamt gung. Jag har nu hottat upp den med en ny mix, lite gura, synth och bas
Tankar någon?

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/YellowFloyd_NewMix_2017A.mp3[/mp3] 

Toby:
Jodå, hör att det flörtas med Pink Floyd här!  :) Det är ju aldrig fel. Tycker att basen och bakgrundsgitarren ( som ligger och kokar) krockar lite och gör det aningen muddigt. Tycker också du kunde panorera den gitarren. Låter som mycket ligger i mitten. Det lilla riffet som kommer vid 97 känns inte som det passar riktigt. I alla fall så kanske du skulle göra det mer distinkt. Gillar gitarren som kommer vid 180.
Toby

Gurano:

--- Citat från: Toby skrivet 10.11.2017, 16:06:22 ---Jodå, hör att det flörtas med Pink Floyd här!  :) Det är ju aldrig fel. Tycker att basen och bakgrundsgitarren ( som ligger och kokar) krockar lite och gör det aningen muddigt. Tycker också du kunde panorera den gitarren. Låter som mycket ligger i mitten. Det lilla riffet som kommer vid 97 känns inte som det passar riktigt. I alla fall så kanske du skulle göra det mer distinkt. Gillar gitarren som kommer vid 180.
Toby

--- Slut citat ---
Tackar för tankar och synpunkter.
Har EQat liite och breddat liiite nu och tagit bort lite gura,
/Gurano

Toby:
Lyssnar igen och gitarren som är precis i början är som man säger "out of context". Den spelar någon slinga som inte alls hör hemma i detta groovet. Varför undrar jag? Annars gungar det på fint. Frågan är vart vill det gunga? Men kan ju vara som det är, bara en liten parentes i livet.  :)
Toby

Gurano:

--- Citat från: Toby skrivet 10.11.2017, 20:18:56 ---Lyssnar igen och gitarren som är precis i början är som man säger "out of context". Den spelar någon slinga som inte alls hör hemma i detta groovet. Varför undrar jag? Annars gungar det på fint. Frågan är vart vill det gunga? Men kan ju vara som det är, bara en liten parentes i livet.  :)
Toby

--- Slut citat ---
Jo jag förstår vad du menar...den där guran har hängt med sedan 2013 då grundidén var en annan. Den kommer nog att ryka :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion