Forum > Demolåtar
1up-Fodder - Nu V3! Nu med läcker latinogitarr och fetare ackord mot slutet!
1up:
V3 är här nu! :D
http://files-upload.com/files/530139/1up-Fodder 04-03.mp3
Nytt är: Läcker latinogitarr, fetare ackord mot slutet, effekter och finputsning.
Vilka allvarliga saker i mixen bör jag fixa? (hmm, slänger den i färdiga demos senare ikväll tror jag.)
Behöver fortfarande sång! Vocal Forge gav nada i sångväg denna gång (så oväntat :rolleyes:). Sångerskor var håller ni hus? :D
Lite kul att i låten använder jag tre olika pitchar på virveln. Den stiger allt eftersom låter framskrider. :)
Nytt V2
Nu med mer balanserad mix och sköna grooves och congas som kommer in sådär lagom av en slump till det latinodoftande stycket! Lätt i bakgrunden ligger de och ger lite mer pondus åt låten. En extra stämma i refrängen också + en del annat!
En synthinspirerad låt, utgående från minimalism och repetitiv slinga med far out jazzimprovisationer. :) Mot slutet en oväntad? (kan hända) öppning mot lite soul. Så känns det i mig!
Skicka PM eller posta i tråden om intresse finns att sjunga på denna! Texten kan du fixa eller jag beroende på hur inspirationen faller. :)
1up:
Version 2 är här - Bump! B)
Emulator:
fy bubblan vilken dryg download :(
pterkommer med vad jag tycker om musiken när den är hemma :)
Emulator:
snyggt. basen är underbar. snygga ackord, slingspel. kanske skulle lägga på bara lite oneliners, souligt, stoora körer lixom.
allt låter geniunt rätt men med små egensinniga utclykter. med sång eller hooks kommer detta bli jättebra.
:)
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 29.09.2007, 16:00:16 ---fy bubblan vilken dryg download :(
pterkommer med vad jag tycker om musiken när den är hemma :)
--- Slut citat ---
Ja :/ Grejen är att mina sugiga B-one host inte tillåter mp3:or, typ. Jag måste ha 5 träffar på min domän för varje gång någon laddar hem en låt på 5 MB.
Vet du någon bättre host?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida