Forum > Demolåtar
Alatar - Spansk Ballad på simulerad gitarr
Alatar:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2017, 21:40:18 ---En skillnad är att den nya upplevs mer realistisk på grund av något reverb
--- Slut citat ---
Du har alldeles rätt: jag borde inte ha lagt på reverb.
Version utan reverb:
http://www.alatarmusic.com/data/temp/2017/GuitarSim_SpanishImpro_v2_NR_101017.mp3
Vad tror du nu? :-)
Eddi:
Jag har bara lyssnat på den utan reverb och tja visst låter det bra ingen tvekan om det, drillarna är lite statiska lite omänskliga om man säger så och man hör att det ligger på 128 alltihopa men jag tror att även en gittarist kan luras med det här soundet för det är bra.
Kommer det att bli ett program såsmåningom eller....? :)
Alatar:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2017, 01:55:09 ---Kommer det att bli ett program såsmåningom eller....? :)
--- Slut citat ---
Det hoppas jag! Förhoppningsvis nästa år :-)
morgonte:
Nu blir jag impad! Jag har AAS Strum GS-2, som är den bästa gitarrsimuleringen jag känner till, och den har hela tiden en svag flanger-effekt på de akustiska modellerna. Här hör jag ingenting sådant!
Riktigt intressant tycker jag det blir om du får till ett naturligt ljud när man tar ackord. Kanske man kan hitta en bra algoritm för "Sympathetic Resonance" på gitarr. Inget samplingsbibliotek med gitarrsamplingar har något sådant vad jag vet, så en sån funktion skulle säkert slå!
VAd skriver du i för språk/program?
Alatar:
--- Citat från: morgonte skrivet 14.10.2017, 23:31:43 ---VAd skriver du i för språk/program?
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar! Jo, sympatetiska strängar är något som står högt på min to-do lista. I princip inte så svårt, men jag får luska ut lite detaljer först.
Jag programmerar i C++. Och jag använder JUCE som audioframework. Det är cross-platform och gjort för audioprogrammering: https://www.juce.com/
För tillfället är min simulering ganska så CPU krävande. Den tar typ upp 20% CPU på min i7 Quad Core. Det beror på att jag försöker simulera så många detaljer som möjligt. Inte så säker på, att det kommer uppskattas av potentiella användare :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida