Forum > Demolåtar
Alatar - Spansk Ballad på simulerad gitarr
Alatar:
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.10.2017, 14:10:16 ---Tycker det låter väldigt mycket gitarr för att vara en simulering (svårt att höra någon större skillnad)
Roffe H
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det :-)
Alatar:
--- Citat från: Asti skrivet 09.10.2017, 18:24:47 ---Låter inte dumt alls! Trodde låten hette "Romance d'Amour"...?
Fint med variationen i tempo! Skulle gärna kunna vara lite mer
variation också vad gäller styrkan i plocket, så tror jag det hade
låtit än mer verklighetstroget.
/Asti
--- Slut citat ---
Jasså, heter den så. Då vet man.
Ju, plockstyrkan. Det är något som min modell inte är så bra på för tilläfället.
Men denna vecka skall jag få en ny avhandling om just detta ämne. Då kan jag förhoppningsvis förbättra plocksimuleringen :-)
MaxB:
Asti skrev: Fint med variationen i tempo
Jag skriver: Stycket/simuleringen skulle må bättre av mer variation i hastighet avseende melodin.
Jämförelsen mot tidigare presentation av simuleringen skulle vara intressantare om man hade länkar till samma stycke, spelat med båda versionerna.
Men... varför blicka bakåt?
Nu är jag, till skillnad mot tidigare, (närmare) imponerad av nylongitarrsimuleringen.
Dynamik avseende volym kan bättras avsevärt, sant.
Kul med den här utvecklingen!
Alatar:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2017, 12:12:27 ---Jämförelsen mot tidigare presentation av simuleringen skulle vara intressantare om man hade länkar till samma stycke, spelat med båda versionerna.
Men... varför blicka bakåt?
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det låter bättre nu.
Jag har inte kvar den gamla modellen. Därför kan jag inte spela nya låten med den gamla modellen.
Men jag kan spela den gamla låten med den nya modellen! Så här låter det:
http://www.alatarmusic.com/data/temp/2017/GuitarSim_SpanishImpro_v2_091017.mp3
och som jämnförelse har du här samma låt med den gamla modellen. Det lät såhär:
http://www.alatarmusic.com/data/temp/2017/GuitarSim_SpanishImpro.mp3
MaxB:
En skillnad är att den nya upplevs mer realistisk på grund av något reverb
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida