Forum > Demolåtar
Harmonica mike - I do not care babe
Wernborg:
Och förresten. Det där att det står nerladdad X ggr kan vi bortse från. Den räknar säkert klick eller nåt för precis som Eddi sa så funkar det inte min IOS-enhet heller, men den räknade det som en nerladdning.
Den var uppe i 30 nu, och vi har ju liksom bara 16 besökare på hela dagen, och jag tycker det låter osannolikt att alla skulle ha laddat ner låten från två olika enheter. Nej, det är nog en massa googlebotar och annat som haussar upp denna räknare, tyvärr.
Harmonica mike:
Då skall vi se..
Asti:
Ja det finns mer men enbart kopierade rundor,typ bas/orgel/trummor..Måste liras och ylas mer för en komplett låt. Fixar volymer då jag sätter resten.Kul att du diggade svänget,shuffel trummor är ju lite speciellt att få till utan en levande trummis och trummor är allt annat än min grej.
Wernborg:
Härligt att höra att svänget sitter,shuffel är ju inte riktigt min grej och speciellt inte trummor..
Jag fick med en sådan här www.thomann.de/se/morley_pwov.htm på köpet då jag köpte min schecter elgura beggad.
Försöker hitta känslan mellan fot/hjärna/fingrar - men överkurs så det skriker om det :D
Jag tycker att guran surnar lite på de sista stroferna..Vet inte vad det beror på,men antagligen den som håller i strängarna :)
Ser wahwahn mer som ett substitut för avsaknad av vibratoteknik och bändningarna då jag inte fixar det.Ingen auto wah,såg att det fanns nåt i Cubase om wahwah tidigare men har inte testat,kanske vore bättre än mitt försök..Munspel går ju alltid,men det är roligare att slita med fingrarna.
Sidoskott:
Den där mackapären går det tydligen att köra bas genom också såg jag nu,måste testas..Men det får bli till nåt annat.
Wernborg 2:
Jaha,ja jag tyckte det var konstigt med 11 nedladdningar då det bara var jag och en till online samt dessa dolda tjyvlyssnare :D
Bra,då vet vi svaret på det.
###################
Tack båda för kommentarer på detta korta shuffel test.
Micael
spacetrucker:
Skönt och tillbakalutat B)
Skönt att ha din raspiga röst tillbaka på KR. Hoppas du gör låten klar :)
//Space
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.06.2017, 14:38:22 ---Skumt Eddi..Elva nedladdningar och hos mig fungerar filen/mp3:an..Ingen aning var felet är..
--- Slut citat ---
Starkt misstänkt är snea strecket i I don´t care babe - Hm v2.mp3. Detta tecken " ´ " som inte är " ' ",
eller lutar åt andra hållet förvirrar teckentabeller i olika operativsystem.
Man kan se det som att HM är ringrostig, avseende internets förmåga att hantera specialtecken...
till och med åäöÅÄÖ kan ju vara problematiskt i filnamn, många gånger.
Klokt att vi undviker dessa speciella tecken i namngivning av latar... B)
MaxB:
Shuffle funkar suveränt här!
Orgeln ligger lite lågt ja men det är det enda i mixen jag tycker behöver ändras lite.
Gitarrens wah-wah tycker jag passerar med godkänt. Eftersom du dessutom tycker den delen är kul så tycker jag den ska vara så här.
Sångaren levererar en raspighet som jag älskar!
Hela paketet är gott och jag hoppas på en hel låt, då det blir tid och inspiration!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida