Forum > Demolåtar
Harmonica mike - I do not care babe
Harmonica mike:
Låtnamn: I don´t care babe
Kompositör/text: Jag
Ev,medvärkare,smärta i blues: Nope
Format:mp3
Genre: Shuffel blues modell ös
Hej alla.
Hade lite tid över idag så jag klämde in denna snabbt på hårddisken.Texten var ett snabbt infall utan tanke.Hammond liret ännu snabbare,kräver lite mer variation.Gura eländet tog det mesta av tiden,då mina fingrar vill nåt annat än vad huvudet vill.
Lite stökigt i basfrekvenserna,samt relativt ofärdigt. Men som med allt annat,man smider då man har tid :D
Rundorna kan ju kopieras ett par svängar samt damma in ett stick..Text och lite lir då andan faller på så blir det en låt av det hela.
Fritt fram att såga på vad ni vill.
Slut fråga - svänger det och har jag shuffelgunget på trummorna ? Kanske lite svårt att höra då basen lever om lite för mycket..
Rock on
Mike
Eddi:
Jag får inte upp denna paddan det verkar vara nåt fel, alla andra låtar funkar
Edit Jag tror det handlar om mellanrum o konstiga tecken i låtnamnet
Harmonica mike:
Skumt Eddi..Elva nedladdningar och hos mig fungerar filen/mp3:an..Ingen aning var felet är..
Asti:
Hos mig svänger det skönt i 68 sekunder, sedan bryter det tvärt! Kanske inte är inspelat mer...?
Tycker elguran kunde sänkas ett litet, litet snäpp, samt ges en aning mer reverb.
Orgeln kan möjligen höjas en aning. I övrigt verkar mixen bra i mina öron.
/Asti
Wernborg:
Svänget sitter där.
Men autowha-whan på gitarren är bedrövligt omusikalisk. Så kör utan eller se till att den reagerar på ditt spel.
Eller fimpa sologitarren helt och lägg in din sköna munspelsriff istället och låt gitarren kompa lite fint bara.
68 sekunder - är inte det lite kort :lol:
Rock on!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida