Forum > Demolåtar

Harmonica mike - I do not care babe

<< < (4/4)

MaxB:
Jag vill inte att wahwah-guran ska ersättas. Den här låter som en "first take - and it will never get better"...
Det är novelty på högsta nivå, dit kan troligen nästa tagning inte nå...

Sången är krispig och glimmar som svavelkis (kattguld).

Mitt förslag till dig är att du kopierar den här 1-2 gånger och lägger efter detta. Nästa sväng kan du plocka bort sången och låta munspelet spela en blandning av melodi och improvisationer. Tredje svängen, med samma sång som den nuvarande och komplettera med ett återhållet munspel, som kompar också.

Det drömmer jag om!    :wub:

Eddi:
Lyssnade igen och kan ju konstatera att whawhan inte hörs under sången, jag tar tillbaka det jag sagt och hävdar motsatsen med emfas :D

Toby:
Gott sväng! Bra sång men oops  :huh: där tog låten slut! Lyssnar mer när den blir klar./Toby

Harmonica mike:
Stort tack alla för kommentarer, dessvärre så hamnade jag ute i stugan så mina musik prestationer går på sparlåga just nu.. Regnhelvetet kommer garanterat tillbaka så då klinkar jag vidare.

Special tack till Max, ja nåt sånt tror jag blir bra i denna låt.. En kort stick kan man ju också kila in på lämplig plats.. Men just nu är vädret på topp här i norr så vi har högsta prio på sol

Mike

zzeb:
Svängigt värre. Gött att höra din röst igen.
Håller med Max. Bluesa vidare:)
Ha de.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion