Forum > Färdiga produktioner
Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)
Jocke:
Tycker också det tillför värme, främst i den första delen! :)
Plinka:
Halloj! Nu har jag lyssnat på så många versioner så jag vet inte längre om jag kan hålla reda på dom, haha :D Men Eddi, denna som du har lagt upp i tråden, är det samma version som jag fick av Jocke nu senast, där filen hette "Candle feat Eddi-3"?
För den laddade jag hem och har lyssnat flera gånger i stereo och jämfört med de andra versionerna :)
Den är inte så dum faktiskt! sången kommer fram tydligt, och jag gillar stråkarna, som du säger tillför de värme. Jag tycker det gott kan vara stråk i introt för att sen tystna i början på versen(men det är väl så du har gjort) och sen snyggt att de kommer in vid "the more in life you handle...". Så långt är vi överens. men sen tycker jag faktiskt att i den instrumentala bryggan som som börjar vid 2.30min kan stråkarna plockas bort, för att sen komma in vid 3.30min. I gospelkören kan vi lika gärna gå all in och ösa på! :D
P.s i den versionen som ligger i trådhuvudet får jag för mig att baskaggen dunkar lite extra gött, och det gör inget om den får göra det även på stråkversionen ;)
P.s 2: Man tänker mest på det i lurar, men gospelkören låter som att de inte riktigt kan stå still på scenen, aningens snurrkänsla uppstår :D
Jocke:
Det är banne mig inte lätt att stå still när det svänger! :P
Plinka:
Vi tror att vi har enats om en hyfsat slutgiltig verion vad gäller mix och master. Den ligger i trådhuvudet nu. Nu är jag sugen på att slänga över den på Färdiga så att vi kan gå vidare i livet :rolleyes:
Jocke:
Hahaha... ;)
Jag har gömt den i ett mörkt hörn av hårddisken bland mina andra demoner.... :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida