Forum > Färdiga produktioner

Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)

<< < (4/8) > >>

Plinka:
Jocke har putsat lite på mastern, den nya verren ligger uppe nu :)

Plinka:
Måste säga att den nya mastern blev syyybersnygg!  :wub:

Marsall:
sången e fortfarande för långt bort jämfört med musiken i min lyss..o vissa syntljud e lite höga och den som låter som en träkloss med  ..Låt sången vara den ledande faktorn o bygg sedan prylarna runt om... gärna ett mer crispig sångljud och lite skitigare funkrockljud på övriga..om det går ? :)

Jocke:

--- Citat från: Plinka skrivet 14.06.2017, 00:32:02 ---Måste säga att den nya mastern blev syyybersnygg!  :wub:

--- Slut citat ---

Tack! :) Det var ett väldigt slit med det där och är glad att min medkonspiratör gillar! (Y) :D

--- Citat från: Marsall skrivet 17.06.2017, 20:37:34 ---sången e fortfarande för långt bort jämfört med musiken i min lyss..o vissa syntljud e lite höga och den som låter som en träkloss med  ..Låt sången vara den ledande faktorn o bygg sedan prylarna runt om... gärna ett mer crispig sångljud och lite skitigare funkrockljud på övriga..om det går ? :)

--- Slut citat ---

Jag hatar verkligen att mastra... ;) Höll på många dagar med det där!^^
Har lyssnat i flera lurar och på olika anläggningar under arbetet - i vissa är sången lite tillbakadragen - i andra mer än framträdande... Kan du inte byta lyssning...? Haha! :P Tror den här verren får vara tills någon erbjuder sig att göra en remix... ;)

Eddi:
Har kommenterat på FB redan men den tål en kommentar till - även om det blir lite Ålandsbåt för mig så gillar jag låten det finns en del ljud med som jag kanske inte gillar lika mycket synten och klockan t.ex. men det händer nåt med hela låten efter 3/4 att den får en ny skepnad som jag tycker låter lite tunn, det är nog inget fel på skepnaden men det låter som om några av musikerna går och tar en öl eller nåt. Kan man inte slänga in en gitarrist eller nåt där? Altså inget rivigt solo utan snarare lite plock.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion