Forum > Färdiga produktioner
Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)
Plinka:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.06.2017, 03:12:21 ---Har kommenterat på FB redan men den tål en kommentar till - även om det blir lite Ålandsbåt för mig så gillar jag låten det finns en del ljud med som jag kanske inte gillar lika mycket synten och klockan t.ex. men det händer nåt med hela låten efter 3/4 att den får en ny skepnad som jag tycker låter lite tunn, det är nog inget fel på skepnaden men det låter som om några av musikerna går och tar en öl eller nåt. Kan man inte slänga in en gitarrist eller nåt där? Altså inget rivigt solo utan snarare lite plock.
--- Slut citat ---
Haha, några av musikerna gick och tog en öl på ålandsbåten, vi får bjuda på det i så fall! Nu är nog Jocke trött på att sitta mer med denna mixen tror jag :D
Jocke:
Det har inte ens varit väder för öl. Våra musikanter är väldigt lyhörda för sånt... ;)
Ska ta ett litet varv till med några detaljer som ogillade mastring lika mycket som jag men det dröjer lite innan jag kommer att tycka det är roligt igen... :)
zzeb:
Får lite Elton John känsla av den här. Produktionen som får en på dom tankarna kanske. Plinka sjunger ju till och med om "Candles":)
Bra jobbat! Åsså lite gospel på slutet också!
Jocke:
--- Citat från: zzeb skrivet 09.07.2017, 22:16:04 ---Får lite Elton John känsla av den här. Produktionen som får en på dom tankarna kanske. Plinka sjunger ju till och med om "Candles":)
Bra jobbat! Åsså lite gospel på slutet också!
--- Slut citat ---
Halleluja! ;)
Tack! :)
Plinka:
Nu har Jocke brottats och svettats med knappar och rattar ännu en gång och ut kom en ny master med tydligare sång. Lite hårdare ljud men tror den vinner i min stereo för att den blev tydligare :D
(Ny version i trådhuvudet)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida