Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perowitch - Falling

<< < (6/9) > >>

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.04.2017, 02:52:19 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 08.04.2017, 21:16:11 ---Space mobbade min hustrummis såpass att han sa upp sig själv - då fick jag ta in det tunga gardet i form av Perowitch :D
Så ny (slutgiltig?) version i topp-posten B)

--- Slut citat ---

Roligt hantverk! Skönt att höra. Leadångens reverb är inte riktigt i samma rum som övriga instrument

--- Slut citat ---

Inte i samma rum - kan du förtydliga det för jag fattar inte.  Det blir ju olika mycket reverb i samma rum beroende hur långt ifrån ljudkällan är i förhållande till den som lyssnar/mikrofonen s.a.s.  Tänk dig att du är i S:t Pereskatedralen och kör på en Marshall 100W men placerar mikrofonen direkt vid elementen.  Ja du förstår.   /Fuzz

Harmonica mike:
Tjoho Eddi  :)

Länge sedan jag lyssnade på nåt av dig..Men nu lyssnade jag.

Jag tycker det låter bra det här. Tidigare så dignade dina mixar av lite grötighet mellan varven,då alla ville slåss/ha uppmärsamhet om det magra frekvensutrymmet..Men det var förr det

Stundom tycker jag att reverbsvansen på sången mellan varven stör lite..Har du leaden på olika spår? Eller automatiserat reverbet på sången? Kanske är inbillning från mig,eller en liten bagatell i sammanhanget..Mest för att få gnälla på något  :D

Kul lyssning i vart fall till en skön låt,och jag kommer nog att börja hänga här lite mer framöver.

Take care mate

Mike

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 11.04.2017, 12:56:01 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 08.04.2017, 21:16:11 ---Space mobbade min hustrummis såpass att han sa upp sig själv - då fick jag ta in det tunga gardet i form av Perowitch :D

--- Slut citat ---
Roligt hantverk! Skönt att höra. Leadångens reverb är inte riktigt i samma rum som övriga instrument

--- Slut citat ---
Inte i samma rum - kan du förtydliga det för jag fattar inte.  Det blir ju olika mycket reverb i samma rum beroende hur långt ifrån ljudkällan är i förhållande till den som lyssnar/mikrofonen s.a.s.  Tänk dig att du är i S:t Pereskatedralen och kör på en Marshall 100W men placerar mikrofonen direkt vid elementen.  Ja du förstår.   /Fuzz

--- Slut citat ---

Jag testar nu med basigare hörlurar som har mindre diskant och nu hör jag inte det extra påslaget med reverb (svansen) som jag hörde i andra lurar.
Testar andra lurar och hör inte heller nu vad jag klagade på, då jag hade på mig de diskantrika lurarna.
Jag tar inte på mig dem något mer.

Eddi:

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Jag kör samma reverb men med lite olika inställningar och i senaste versionen idag har jag tagit bort andrastämman på versen. Det ska ju inte vara rent på sången så det får bli som det blir liksom.
Tack för er input :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2017, 13:57:33 ---Tjoho Eddi  :)

Länge sedan jag lyssnade på nåt av dig..Men nu lyssnade jag.

Jag tycker det låter bra det här. Tidigare så dignade dina mixar av lite grötighet mellan varven,då alla ville slåss/ha uppmärsamhet om det magra frekvensutrymmet..Men det var förr det

Stundom tycker jag att reverbsvansen på sången mellan varven stör lite..Har du leaden på olika spår? Eller automatiserat reverbet på sången? Kanske är inbillning från mig,eller en liten bagatell i sammanhanget..Mest för att få gnälla på något  :D

Kul lyssning i vart fall till en skön låt,och jag kommer nog att börja hänga här lite mer framöver.

Take care mate

Mike

--- Slut citat ---
Tjoho vad kul att få höra från dig igen. Ja jag hoppas verkligen du kommer att hänga här mer :D Låten då jo tack för uppskattande ord och sången är väl lite sisådär och har nog inte så mycket med svansar att göra - den här var mer som en utmaning att sjunga lite högre än vanligt.
Tack för lyss o tyck HM :D

--- Citat från: MaxB skrivet 11.04.2017, 14:02:56 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Jag testar nu med basigare hörlurar som har mindre diskant och nu hör jag inte det extra påslaget med reverb (svansen) som jag hörde i andra lurar.
Testar andra lurar och hör inte heller nu vad jag klagade på, då jag hade på mig de diskantrika lurarna.
Jag tar inte på mig dem något mer.

--- Slut citat ---
Bara för det har jag ökat diskanten på versen :D
Tack för återkommande tyck Maxen :D

Så nu ligger en ny version uppe kanske den sista? :wacko:

MaxB:
Man blir aldrig klart med en mix! :-)  Finns alltid fler saker att mupptrixa med.

Vid 67 och 140 och 187 sekunder blir det nästan rundgång på reverbsvaret eller är det annat som spökar?
Är den sångtonen lite för låg, sur?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion