Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perowitch - Falling

(1/9) > >>

Eddi:
LÅTNAMN:           Falling
ARTIST/GRUPP:   Eddi & Perowitch
GENRE:               Rock
LÅTLÄNGD:          3:40
KOMPOSITÖR:      Eddi
PRODUCENT:        Eddi
EV. MEDVERKANDE: Eddi & Perowitch
INSPELNINGSÅR:    2017
FORMAT: mp3

Efter lugna låtar typ Barfotabarn ville jag släppa loss lite så här kommer ett utkast som säkerligen kan förbättras på många punkter - vore glad för all input jag kan få.

Tack för synpunkter
Jag har sjungit om och satt lite andra plugins och fixat och grejat och bytt virvelkagge oxå

Ny version 3/4 har försökt förla lite goda råd.

Det fick bli en verre till med EXTRA ALLT :blink:

Space mobbade min hustrummis såpass att han sa upp sig själv - då fick jag ta in det tunga gardet i form av Perowitch :D

11 april nu har jag botaniserat mera bland tonerna och justerat en del framförallt på rösten - tror det upplevs som bättre nu :D

spacetrucker:
Bra utkast... sången låter väldigt otydlig, orden är väldigt svåra att urskilja. Om du tänker använda samma effekt på sången i fortsättningen så måste du kanske klura ut hur du får den tydligare. I väntan på följande version  :D

//Space

MaxB:
Låter bra - dock är effekter på sången inte på passande plats. För mycket widener eller något...

Asti:
Snyggt med syntslingorna! Bra arr!
Ja, sången måste bli tydligare! Gillar inte heller effekten på den.
Kanske dubbad sång vore bättre med bara lite reverb/delay..?
Bas och trummor är i mitt tycke aningen torra. Kanske du skulle
hålla ut på vissa bastoner för att få mer flyt och inte så hackigt/stolpigt..?
/Asti

Gurano:
Bra grundidé, men som andra skrivit så är sångljudet konstiga. Hela ljudbilden kan nog egentligen göras tydligare
Ett missllud finns i sången vid 108-109 i ordet thinking. Kompgurorna ligger generellt för brett ut i ljudbilden (enligt min smak då).

Så tänker jag.

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion