Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Crime & Punishment

<< < (2/7) > >>

Gurano:
Det låter bra men trummorna är för svaga/veka och behöver lyftas upp. Håller även med Asti om att basen kan fixas lite med. Tycker oxå att"körsynthen" är för hög på slutet

/Gurano

MOMA:

--- Citat från: HasseFX skrivet 05.03.2017, 13:10:59 ---Detta är så bra!!  ^_^ :wub:

Skulle absolut köpa albumet! Fin låt, snyggt arrat och professionellt inspelat! De akustiska gitarrerna är superba!

När jag blandar in personlig tycke och smak så...  :ph34r:

- Gärna mer variation i första delen - arret går lite i stå innan det där sista härliga lyftet, som istället "bara" stannar. Flytta in den delen närmare mitten och avsluta med sång.

- Trummorna hamnar för långt bak.

- Att sjunga behärskar du och har en distinkt stil. Men jag skulle önska att du backar 5-10 cm från mikrofonen - nu blir det en del bi-ljud och kompressorn plattar till rösten och det låter liter för jämntjockt Återigen - det ÄR mycket bra, men det finns några procent till att få ut  :P

--- Slut citat ---

Sanning å säga, så är det här första gången jag fullt ut gett mig på att producera i Reaper - ett program som jag anser sopar banan med alla andra jag varit i närheten av. Det är extremt komplext i starten, men sedan man "byggt sin egen daw" och prioriterat alla funktioner efter eget huvud, rullar det nästan organiskt, eller ska jag säga musikaliskt.Allt är möjligt och det kan göras intuitivt i varje klipp, varje tagning, med pluggar som du fritt lägger i spåren efter eget huvud, just där det råkar behövas.osv osv.
Dock är det som sagt första låten, och det tar ett tag att vässa mixerna fullt ut. Men det kommer:)

MOMA

spacetrucker:
Snygg produktion. Sången är super. Lite mer botten i basen och baskaggen saknar jag. Det är lite 10 CC stuk äver det hela. Av nån anledning kommer jag att tänka på deras låt "One Night In Paris" :)

//Space

HasseFX:

--- Citat från: MOMA skrivet 05.03.2017, 22:46:06 ---Sanning å säga, så är det här första gången jag fullt ut gett mig på att producera i Reaper - ett program som jag anser sopar banan med alla andra jag varit i närheten av. Det är extremt komplext i starten, men sedan man "byggt sin egen daw" och prioriterat alla funktioner efter eget huvud, rullar det nästan organiskt, eller ska jag säga musikaliskt.Allt är möjligt och det kan göras intuitivt i varje klipp, varje tagning, med pluggar som du fritt lägger i spåren efter eget huvud, just där det råkar behövas.osv osv.
Dock är det som sagt första låten, och det tar ett tag att vässa mixerna fullt ut. Men det kommer:)

MOMA

--- Slut citat ---

Jag gillar "studioarbetet" i lila hög grad som skrivande och spelande och har erfarenhet av att jobba i ganska stora sammanhang. Det är intressant att se hur DAW-miljöerna utvecklas! Själv kör jag Logic sedan ca 10 år, efter sejourer i Notator, (Digital) Performer och Cubase (i egen projektstudio) och med ProTools och "gamla" Logic (i större/ambitiösare sammanhang).

Det är hög klass på det du producerar, så det blir spännande att höra hur du utvecklar Reaper-miljön vidare!

Roffe H:
Riktigt bra detta, tekniska tips har du redan fått och förövrigt har jag för närvarande brusten trumhinna på ena örat med nedsatt hörsel som följd, så jag uttalar mig inte omnågon ljudbild. Men sången och körerna är bara så bra, kanon.  :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion