Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Crime & Punishment

(1/7) > >>

MOMA:
Så har det blivit 2017. Och för att komma igång med snickrandet trasslade man ihop detta lite lättsammare alster om stormande kärlek och våldsam död. Det är ännu ett spår i min ambition att jobba med visuellt och filmiskt kring texter och musik. I det här fallet rann det iväg till 14 sångspår, mix-maraton och en smärre mental härdsmälta:)
Inom kort hoppas jag få assistans av bribed ant och Hagis för färdigställandet - återkommer då.
Goda och relevanta kommentarer tas emot med öppen famn :D

MOMA

HasseFX:
Detta är så bra!!  ^_^ :wub:

Skulle absolut köpa albumet! Fin låt, snyggt arrat och professionellt inspelat! De akustiska gitarrerna är superba!

När jag blandar in personlig tycke och smak så...  :ph34r:

- Gärna mer variation i första delen - arret går lite i stå innan det där sista härliga lyftet, som istället "bara" stannar. Flytta in den delen närmare mitten och avsluta med sång.

- Trummorna hamnar för långt bak.

- Att sjunga behärskar du och har en distinkt stil. Men jag skulle önska att du backar 5-10 cm från mikrofonen - nu blir det en del bi-ljud och kompressorn plattar till rösten och det låter liter för jämntjockt Återigen - det ÄR mycket bra, men det finns några procent till att få ut  :P

Wernborg:
Professionellt i varje detalj.
Gissar att Bribedant och Hagis ska bidra med bas och trummor? Lär ju inte bli sämre då.

Det där stompiga partiet i början kanske kändes lite daterat nittiotal, men det får passera när helheten är så tokbra.

Sången alltså. Wow!

Kommer att tänka på Big Money, med Vasa och Rongedal som jag gillade mycket när det kom.

Ser fram emot fortsättningen.

Asti:
Arr, prod och framförande är skitbra! Jättesnygg sång och maffiga körer.
Bas och trummor kan säkert förbättras mha Bribedant och Hagis.
Basen är lite anonym i nuläget och trummorna kan nog få mer dynamik.
Låten i sig har en helt OK refräng, men här finns inte samma nerv och lyft
som i t.ex "Why", som är en av mina favoriter ur din låtsamling.
Men du benämner ju den själv "lite lättsammare alster".  :)
Hur som helst - väldigt snyggt och mycket kompetent!
/Asti

MaxB:
Vilka fina insatser från alla musiker och sångaren.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion